Senaste nytt

Lounge access med barn?

Senator

Moderator
För mig är loungen ett område där jag avskilt kan sitta med min familj eller resesällskap och prata, äta och dricka. En skön start på resan helt enkelt.

Klarar man inte av att jobba i den miljön så menar jag att det finns en hel del avskilda platser på flygplatser där man kan få vara i fred.

Det är nog viktigt att skilja på syfte med resan. För mig där 90% av resorna som oftast är kopplat till jobb, och att komma in i en lounge för att bita av lite jobb är bra. Jag varvar sedan ner ombord där jag sällan jobbar om jag inte måste.

Men jag har inte under mina snart 17 år som guldmedlem blivit störd i en lounge av ett barn. Däremot finns det otaliga vuxna som har lite att lära sig i mitt tycke..
 
Intressant inlägg - vi flyttar kvalitetstid med familjen till en lounge...haha...inlägget måste vara ett skämt!
Varför måste det vara ett skämt? Passar det inte din världsbild? Kanske bättre att sätta barnen med en iPad var nära ett eluttag i avgångshallen? Eller sluta resa helt och sitta runt köksbordet så man inte stör övriga resenärer? Det låter mer som ett skämt i mina ögon, baserat på vad detta är för forum...
 

LarsCph

Medlem
Intressant inlägg - vi flyttar kvalitetstid med familjen till en lounge...haha...inlägget måste vara ett skämt!

Jeg var med familien (hustru + datter på 4 år) i London. Da vi skulle hjem brugte vi et par timer i BA Galleries Lounge på at sidde og kigge på de forskellige fly lande ude på landingsbanen, drikke en cola (eller to) og spise lidt mad. Det var bestemt kvalitetstid til familien i min optik.
 
Varför måste det vara ett skämt? Passar det inte din världsbild? Kanske bättre att sätta barnen med en iPad var nära ett eluttag i avgångshallen? Eller sluta resa helt och sitta runt köksbordet så man inte stör övriga resenärer? Det låter mer som ett skämt i mina ögon, baserat på vad detta är för forum...
Det finns flera som inte har barn här ännu.....en dag förstår dom. Personligen tycker jag det är viktigt att barnen uppför sig så gott det går var man än är. Lounchen är inte viktigare än i avgångshallen.
 

Siljevm

Medlem
Idag har båda CPH och OSL barnrum i loungen, underbart när vi hade 2,5 t bytestid nu i sommar. (ARN vet jag inte, hinner aldrig med lounge där)
Och vanlig hyfs och gott beteende gäller även i loungen, så som på övriga restauranger.

Rätt många barn där förra veckan, den enda som krossade ett glas var en dam i rosa piké och massor av guld runt händer och hals. ;)
(var en ren olycka, inte full eller något. Sånt som sker.)
 
Toppen