Senaste nytt

Los Angeles - vad ska vi inte missa?

Underbart att fylla 30 år i LA!

Missa inte Goldburger i Silver Lake. Öppet Lördag-Söndag kl 12-18. Ofta lång kö.
HOME | Goldburger

Försök hinna med en IMAX bioupplevelse på Universal Studios, en av de få "äkta" IMAX biografer i världen.

Hitta till "hemliga" baren med bowlingbana i The Hollywood Roosevelt Hotel. Jag ger inte fler ledtrådar ;)

Något annorlunda upplevelse, bli inbjuden till Magic Castle. Invites Only. Tyvärr, har jag inte lyckats än.
 

Norde

Ny medlem
Los Angeles är gigantiskt stort, tar några timmar att åka igenom från ena sidan till andra.
Är det LA Kings nick ska se eller Anaheim? Jag skulle försöka bo relativt nära arenan för att inte behöva åka så långt.
Personligen tycker jag Long Beach är helt ok, enkelt att göra utflykter längs med kusten (Seal Beach, Huntington Beach mm) där ifrån, och rätt sida stan för Anaheims matcher.
La Kings är bestämt, så ska lyda ditt råd att bo nära. Kan bli en match i Anaheim och då var planen också att bo nära

Underbart att fylla 30 år i LA!

Missa inte Goldburger i Silver Lake. Öppet Lördag-Söndag kl 12-18. Ofta lång kö.
HOME | Goldburger

Försök hinna med en IMAX bioupplevelse på Universal Studios, en av de få "äkta" IMAX biografer i världen.

Hitta till "hemliga" baren med bowlingbana i The Hollywood Roosevelt Hotel. Jag ger inte fler ledtrådar ;)

Något annorlunda upplevelse, bli inbjuden till Magic Castle. Invites Only. Tyvärr, har jag inte lyckats än.

Haha! Nu är det ju ett måste att hitta hemliga baren där.
Tack snälla för många bra tips! Uppskattas

Mina Google maps-sparade favoritmatställen

Ät Ramen här:

Google Maps

Ät BBQ här:

Google Maps

Ät burgare här:

Google Maps

Ät Mexicanskt här

Google Maps
Noteras ned! Såg spännande ut!
 
Last edited by a moderator:
Hallå!
Bumpar igång tråden lite här. Kommer åka till LA med mina två bröder nu i mitten på Mars. Mellanbrodern fyller 30år så han ska överraskas med en första resa i C.

Två första nätterna ska vi bo på The London, west hollywood. Men inget är bokat efter det.
Kom gärna med tips och ideér på lite trevliga utflykter,restauranger och även hotell för den delen. Vi är mellan 23-32år (om det nu spelar roll)

Tack för ett grymt forum.
- Skippa Hollywood och besök kusten (Venice/Santa Monica).
- Besök Griffith Observatory (Gratis)
- Hyr bil.
 
Toppen