Senaste nytt

Lifetime Hilton Diamond

Senator

Moderator
Snyggt jobbat av både dig och Hilton!

Tack. Det som var snyggt var den personliga "storyn" med fakta jag inte visste. På baksidan, längst ner står mitt namn.

Fint, men att de har så dålig koll att de skickar sånt där från, varifrån USA?
Tur för Hilton att det inte var Agehall som fick presenten, då hade det blivit liv i luckan ;)

Ha ha, ja du. Värde på paketet stod som $20 men det måste ha förtullas till ett högre värde. Det verkar finnas ett fulfillment center på USAs västkust som skickade detta.

163 olika Hilton-hotell? :eek: Well.. damn.

PS. Idag lärde jag mig att det finns en ort som heter Opfikon, och att den ligger i Schweiz. :D

Jag tror att bara London och New York har jag bott på 10 olika hotell.

Yes, Opfikon är orten Hilton Zurich Airport ligger:
Zurich Airport Hotels - Hilton Zurich Airport

En gest på ett annars urvattnat program tycker jag!

Jag har märkt en liten skillnad nu på mina besök i bemötande. Jag frågade en Supervisor i Miami om dom ser skillnad på Diamond och Lifetime. Inte i första vyn men en nivå ner sa han. Men jag har fått uppgradering ALLA besök så långt sedan jag blev Lifetime, och uppenbarligen är jag fortfarande trogen eftersom jag efter februari redan har 60% klart för "nytt år" o_O
 

palmen

Moderator
Ha ha, ja du. Värde på paketet stod som $20 men det måste ha förtullas till ett högre värde. Det verkar finnas ett fulfillment center på USAs västkust som skickade detta.
Man åker ju på en administrativ avgift också, men låter som de tagit i lite med förtullningen i vilket fall.
 

Tostarp

Medlem
Snackade med en Hilton rep på Hawaii och han nämnde att man automatiskt får sin nuvarande status för livet om man köper en Hilton andelslägenhet. Blir dock säkert inte med någon låda dock?
 
Bra jobbat @Senator och kul att se att ett hotel ser att du är Life Time Diamond, det är ju numera annars ganska enkelt att skaffa Diamond via American Express i USA så det är kanske lite urvattnat.

Hade jag nu bott ihop life time Diamond som du så skulle jag uppskattat att man får lite extra recognition utöver Diamond när man kommer till hotellet.
Nu fick han ju 2 flaskor h2o :)
 

Senator

Moderator
Första gången jag har fått ett eget brev som Lifetime:

7ae19aa358e9ea79fde1a96f3339b6ed.jpg


Det paradoxala är att det året jag fick Lifetime verkar också bli det året med flest nätter på Hilton. Detta var natt 100. Jag har i alla fall 10 nätter till i år.

Känner en markant skillnad nu i bemötande. Igår två drinkar i baren. Med room rate på €120 och en G&T till €12-15 ganska bra utväxling
 

Glenn E

Medlem
Jag har 4 år som Diamond nu sedan första januari ungefär. Har 60 rollover nätter från 2020. Så efter 60 nätter i år blir det väl 8 år kvalificerat tror jag. År 5 redan avklarat. År 6 1 januari 2023 på de 60 nätterna från i år. År 7 till 1 januari 2024 på de 60 rollover nätterna. År 8 för man förlänga diamant en gång ett år. Så jag behöver bara kvalificera mig med 60 nätter under 2022 och 2023. Ligger på 725 nätter just nu. Tror det blir cirka 160 nätter i år (i Kina)
 
Toppen