Senaste nytt

LEK: Flyg jorden runt med flighter vi genomfört

palmen

Moderator
Vi har kört denna "lek" flera gånger tidigare, oftast med att nästa flygplats måste börja på samma bokstav som tidigare flygplats slutade på (tex LLA-ARN osv).

Regler för denna omgång blir lite annorlunda.
  • Alla 6 världsdelar måste passeras
  • Max 5 flighter i en världsdel innan man flyger vidare till en annan (flighten mellan världsdelar räknas inte in i max antalet)
    • Världsdelen man startar i ska man också komma tillbaka till så där är det 5+5 som gäller)
  • Flighter som används får bara vara riktiga flighter som man själv flugit och alla flighter längre än 4h måste ha gjorts i minst businessclass
    • En liten anekdot eller minne från aktuell måste anges
  • Varje person får bara ange en flight i en världsdel (det är ok att ange en till flight när vi är tillbaka i zonen vi startade i)
  • Start och Slut måste vara samma flygplats
  • Det är helt ok att passera sträckan av en tidigare flight.
    (exempel ARN-LHR-AMS-OSL, där flighten AMS-OSL korsar ARN-LHR, det är helt ok)
  • När den 5e flighten gjorts i en världsdel måste man vara på en flygplats där det finns rimlig möjlighet att någon har flygit vidare till en annan världsdel (dvs 5e flighten bör inte sluta i Kalmar, mindre troligt att någon flygit från Kalmar till annan världsdel)
Hoppas detta är tillräckligt som regler för att få ihop det :)
 

palmen

Moderator
Jag börjar det hela med att sätta Arlanda som startpunkt (det är alltså hit vi måste komma tillbaka om ca 35 flighter).

Flight: ARN-OSL
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Anledning: En sträcka som de flesta nog rest men väljer ut ett minne när brorsan var med på en av Barcelona-resorna med BC. Vi flög självklart ARN-OSL-BCN för att dra in maximalt med poäng. Det var första gången har flög något annat än ekonomi, SAS Plus var väldigt lyxigt för honom då med chokladboll till frukost :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

MTheC

Medlem
Flight: EWR-PDX
Flygbolag: United
Kabinklass: Business/Domestic First
Anledning: Min första business resa, uppstod av ett misstag när jag åkte till USA för att plugga. United lyckades på något sätt bumpa mig från flighten (tror det kan ha varit att man skulle återbekräfta vilket jag inte gjort) och när jag något förvirrad dock upp där så hade de bara en plats kvar på planet. Nu var domestic first inte något som jag egentligen kom ihåg så mycket av, annat än att jag tyckte service var väldigt trevlig. Var dock nog mer att jag inte var van vid amerikaner.

map.gif
 

Borje L

Medlem
Flight: PDX-SFO
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy
Anledning: Hälsade på en kompis i Portland, som på den tiden jobbade på Intel. Detta var flighten tillbaka till San Francisco.

map
 

ekf

Medlem
Flight: SFO-SAN
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy
Anledning: Sista benet på utresan på en jobbresa. Planet in var lite sent, så väl genom immigration så sprang jag benen av mig och hann med. När jag satt mig ner så var det någon form av fördröjning och solen gassade på samt luftkonditioneringen var trasig. Så där satt jag lagom svettig... När jag väl kom fram till San Diego så var självklart väskan borta i flera dagar, och jag hade inte tid att handla förnödenheter heller...


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

intuition

Medlem
Har vi verkligen fastnat i SAN?

Jag bidrar gärna till resan men i den här världsdelen har jag inget att komma med...
 

mha321

Medlem
Nejdå, det har vi inte.

Flight: SAN-ORD
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy Plus
Anledning: Del av min första riktiga rundtur i Nordamerika där jag bokade själv. Hade bilat ner från San Francisco tillsammans med en kompis som bodde där då. Nästa steg var att ta sig upp till Ottawa -- såklart med byte i Chicago... Economy Plus-uppgradering tack vare nuvunnet EBG några månader tidigare!


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen