Senaste nytt

Laptopväska

Patrik

Medlem
har ni några bra tips på snygg/praktisk laptop väska för moderna ultrabooks? 13" och tunn, typ macbook pro, surface laptop, dell xps13. Jag är papperslös, så det enda som behöver få plats är laddare, ett par kablar och en resemus.

Har en Tumi rygga sen några år som jag är jättenöjd med när jag är på kortare resor, men när bara tar bilen till en kund över dagen vore det trevligt med något mindre.
 

Patrik

Medlem
Nog måste det finnas fler än jag som gått papperslöst... kindle för böcker, laptop/padda för allt annat, vem behöver pennor, papper, anteckningsblock o.s.v. 2018? Ska kika närmare på WaterField. Någon som har rimowas attache för laptopen?
 

jumbooze

Medlem
Nog måste det finnas fler än jag som gått papperslöst... kindle för böcker, laptop/padda för allt annat, vem behöver pennor, papper, anteckningsblock o.s.v. 2018? Ska kika närmare på WaterField. Någon som har rimowas attache för laptopen?
Haha sorry, gått papperslöst ja säkert men läste ordet "papperslös" som används för att beteckna människor som befinner sig i Sverige utan tillstånd.
För laptop kör jag Tom Bihn
 

croc

Medlem
Ännu en som hatar papper. Jag kör endast med Timbuk2 som jag älskar. Den minsta är nog en size small, får in en iPad eller Macbook Air 11 tum plus lite småsaker. Lite väl liten tycker jag. Nästa är nog en medium eller kanske large. Där går det in en Macbook Pro 13 tum, laddare och en hel del annat. Jag använder denna mest. Har även en size XL som används på längre resor. När man tex ska till Asien och behöver ha med sig lite enklare ombyte ombord för dagsturer, en JBl Charge 3, kamera, GoPro, etc. XL rymmer väldigt mycket men blir även kompakt om man bara har laddare och dator.
 

Taggen

Medlem
Nog måste det finnas fler än jag som gått papperslöst... kindle för böcker, laptop/padda för allt annat, vem behöver pennor, papper, anteckningsblock o.s.v. 2018? Ska kika närmare på WaterField. Någon som har rimowas attache för laptopen?

Inte Rimowas attaché, men däremot Rimowas Salsa Deluxe laptop bag kör jag med. Kanske overkill för dig men jag gillar den. Framförallt tål den omild behandling och skyddar dina prylar bra. Har lärt mig uppskatta detta då diverse andra tygväskor och sk. modeväskor går i sönder rätt fort jämfört med tysk kvalite. Du får också axelrem till vilket är behändigt jämfört med attachén. Den är också konstruerad så att du kan trä den över teleskophandtaget på din kabinväska.

Laptop Bag Notebook Salsa Deluxe Hybrid | Koffer24
 

DrKlas

Medlem
Jag har senaste halvåret haft haft en Chrome Vega (Vega Transit Brief - Fits laptops up to 15" - 11"h x 17.75"w x 5.5"d | Chrome Industries ). Inte snygg men den har ett utseende som funkar i de flesta sammanhang. Fantastiskt välkonstruerad och kvalitén verkar hög. De stora fördelarna för mig är lagom storlek på ungefär 15 liter som rymmer dator, laddare, hörlurar, tröja och lite småprylar. Den står upp stabilt på golvet både med och utan dator i och står även bra på en handbagageväska. Dessutom har den i mitt tycke lagom många småfack både med och utan dragkedjor och på rätt ställen.

De dolda ryggsäcksremmarna hade jag kunnat vara utan men de har fungerat bra de fåtal gånger jag har testat dem. Oftast bär jag den den i handen som en portfölj.
 
Har haft ett gäng olika portföljer och väskor, allt ifrån skräp som kommer med Laptop'en till MontBlanc's double gusset portfölj (som repas förvånansvärt lätt). Den bästa, och snyggste, jag haft (och har nu) är utan tvekan Cozmo Laptop Bag från Waterfield Design. Släpar med mig 13" Macbook Pro, iPad, laddare/kablar/adaptrar, Bose in-ear NC lurar, Airpods. Har pass, skohorn, businesscard hållare och kvitton i ytterfickorna.
 
Toppen