Senaste nytt

Länka Starwood Preferred Guest med Marriott Rewards

joakgarp

Medlem
SPG Gold är som du skriver 25 nätter eller 10 "stays", vistelser - vilket som uppnås först. Verkar vara ett sätt att skaffa sig Marriott Gold. Själv så matchade jag mitt SPG Gold till ett motsvarande Marriott. Sen' har du någon slags poäng omräkning 1:3 i någon av riktningarna, som jag inte kommer ihåg i detta nu. Får se hur många nätter på något Marriott det blir ...

Kommentar om Four Points: har bott på den kedjan och de är helt ok. Men, ha i åtanke att det är Sheratons billighetskedja så du inte har för höga förväntningar. Hotellen tycks dock hålla en bra fräschör om än enkla i sitt utförande.

Inte stannat på Four Points tidigare men det känns som att det kan jämföras med Marriotts Courtyard. Stabilt hotell utan extra tjoff-tjoff. Läget här passade oss bra så får se (på/bredvid Seoul train station) men får gå med låga förväntningar mao.
Skulle kunna ha två SPG-hotell bredvid varandra och checka in/ut varje dag mellan två olika hotell. På så sätt får jag ihop 10 stays snabbt men en bitter partner.
Hittade även att Marriott och SPG brukar ha challenge. Denna hoppas jag är aktiv i sommar:
Starwood Preferred Guest Gold & Platinum Status Match & Challenge (2016 Update) | LoyaltyLobby
"You can request “Gold or Platinum Challenge” (preferably both) that require 9 or 18 paid nights during 90-day window. This challenge doesn’t require you to have any status with other hotel chains."
9 eller 18 paid nights kan vi få ihop lätt. Ska hålla utkik efter dessa challenge. Lär antagligen svårare att nå upp till Gold när SPG och Marriott blir ett och samma program så lika bra att passa på nu.
 

Amoss

Medlem
Jag är trogen Marriott. Men 50nätter per år för att bli Gold är i princip omöjligt om man inte åker mycket med jobbet som jag inte gör. Räcker inte ens om jag maxar min semester på 28 nätter. Så blev silver förra året med 10 nätter - som jag ändå är glad för. Blir alltid behandlad bra på Marriotts och deras BRG-program är det bästa i branschen.
Däremot SPG har bara 25 nätter för att uppnå Gold. SPG har ett hotell som ligger riktigt bra till nära Seoul Station som jag till i sommar och stanna under en längre tid, Four points. Raten är väldigt rimlig och låg. Funderar på att ta en genväg och köra SPG med 25 nätter så får jag Marriott Gold.

Är detta enklaste sättet för någon som bara har bas-nivå hos alla flygbolag? Marriott Visa är intressant och ska ge en fördel men mitt Coop MMM håller jag kärt ;)
Funkar Marriot Visa för oss svenskar?
 

joakgarp

Medlem
Jag mailade SPG om denna
Starwood Preferred Guest Gold & Platinum Status Match & Challenge (2016 Update) | LoyaltyLobby

Och fick faktiskt svar att Challengen kan man aktivera så länge man inte har varit Gold eller platinum under en period på fem år. Så 9 nätter för Gold eller 18 för Platinum. Måste vara under en period på tre månader.

Så då kan man säga att jag blir minst Gold för första gången efter min vistelse i Seoul i sommar ☺️
Riktigt kul. Ska försöka planera in 9 nätter extra till från SPG för Platinum känns som once in a lifetime.
 

henrik l

Medlem
Jag mailade SPG om denna
Starwood Preferred Guest Gold & Platinum Status Match & Challenge (2016 Update) | LoyaltyLobby

Och fick faktiskt svar att Challengen kan man aktivera så länge man inte har varit Gold eller platinum under en period på fem år. Så 9 nätter för Gold eller 18 för Platinum. Måste vara under en period på tre månader.

Så då kan man säga att jag blir minst Gold för första gången efter min vistelse i Seoul i sommar ☺️
Riktigt kul. Ska försöka planera in 9 nätter extra till från SPG för Platinum känns som once in a lifetime.

Beroende på resemönster, men har man svårt att trycka in 18 nätter på tre månader, så funkar den normala vägen med 25 vistelser på ett år bra. Speciellt om man har vägarna förbi Bangkok. Finns säkert andra ställen med Aloft och Four Points som har humana priser.
 

Valley

Medlem
Guldet avklarat.
Och även om jag troligtvis missar Platinum på min challenge så har jag en 4 månader för de sista, max 6, Stay, att fixa det på. Och det kan gå.
 
Toppen