Senaste nytt

Lämna tillbaka hyrbil för tidigt AVIS/SAS

Bokade hyrbil 5 dygn via SAS bokningssida dvs Sas.se under hyrbilar. Bilen levererad av AVIS och kan se den i min preferedapp. Pga att vårt flyg från HNL blivit tidigarelagt kommer det att bli 4 dygn. När jag kollar nu så är det dyrare att hyra 4 dygn än 5. Hittar heller inte någon möjlighet att ändra den, kan dock avboka den som det ser ut. Blir man avgiftsbelagd vid tidigt återlämnande? Kan man chansa?
 

Valley

Medlem
Bokade hyrbil 5 dygn via SAS bokningssida dvs Sas.se under hyrbilar. Bilen levererad av AVIS och kan se den i min preferedapp. Pga att vårt flyg från HNL blivit tidigarelagt kommer det att bli 4 dygn. När jag kollar nu så är det dyrare att hyra 4 dygn än 5. Hittar heller inte någon möjlighet att ändra den, kan dock avboka den som det ser ut. Blir man avgiftsbelagd vid tidigt återlämnande? Kan man chansa?

Haft några weekendhyror tor-sön som blev billigare än att köra tor-lör och som lämnades tillbaka lör istället. Var ingen som bekymrade sig om det.
Nu var det bokat direkt med Hertz resp. Avis, men det kan väl inte spela någon roll.
 

mha321

Medlem
Sannolikheten att du åker på en straff avgift är nog väldigt låg.

Den största risken är väl att de skriver ner den med en dag och du därmed missar en poäng kampanj, om du bokat på någon sådan. Det är ganska vanligt att det händer...

Näst största risken att du om du bokat på någon annan kampanj ramlar utanför kampanjen om de kortar det en dag och det därmed blir dyrare. Men det tror jag hör till ovanligheterna och kan troligen fås åtgärdat i efterhand isåfall.

Nu låter det som du hyr och lämnar på flygplats så då är det nog lugnt, men om det är på en mindre station kan det vara värt att dubbelkolla att de faktiskt har öppet, såhär i covid tider...
 

Tongen2

Medlem
En parameter från mig också.
Jag lämnade tillbaka två dagar innan utsatt tid i USA en gång. Fick inga pengar tillbaka och därmed inget avdrag på det hela. Fick alltså betala för alla dagar ändå. Lite surt var det väl men det var ändå väldigt bra pris och fick en bra uppgradering så jag var glad att slippa tanka fullt två gånger till på de två dagarna, typ :D
 

Samosaguas

Medlem
Jag har varit med om ett tillfälle i Spanien när uthyraren (kommer inte ihåg vilken men tror det var Avis eller Hertz) ville ta ut extra avgift när jag ville lämna tillbaka bilen en dag tidigt. Tror det slutade med att jag lät bilen stå till nästa dag innan jag lämnade tillbaka den.
 

FrontX

Medlem
Har för mig att det står någonstans bland alla villkor, oavsett bolag att de kan komma att ta ut en avgift för tidigare återlämning.
Varför man ska behöva betala extra för att lämna tillbaka något tidigare har jag dock aldrig begripit. Men det har iofs aldrig hänt mig, men intressant paragraf ändå.

Som att man skulle betala extra för att checka ut en dag tidigare från ett hotell ungefär
 
Har för mig att det står någonstans bland alla villkor, oavsett bolag att de kan komma att ta ut en avgift för tidigare återlämning.
Varför man ska behöva betala extra för att lämna tillbaka något tidigare har jag dock aldrig begripit. Men det har iofs aldrig hänt mig, men intressant paragraf ändå.

Som att man skulle betala extra för att checka ut en dag tidigare från ett hotell ungefär

Har sett den paragrafen så det var därför jag ställde frågan. Vi får se hur det blir om och när vi kommer iväg
 

Bankiren

Medlem
Varför man ska behöva betala extra för att lämna tillbaka något tidigare har jag dock aldrig begripit. Men det har iofs aldrig hänt mig, men intressant paragraf ändå.

Kan tänka mig att firmorna inte vill stå med ett gäng bilar som de inte har parkeringsplats till?
 
Toppen