Senaste nytt

Krav på munskydd på Arlanda

Sir Lemon

Medlem
Man kan hoppas! Vem vet hur mycket vanliga förkylningar, vinterkräksjuka etc man kan slippa när grannen bakom inte längre kan hosta rakt ut i luften.
Amerikaner är enligt mitt tycke värst. De nyser glatt och frejdigt och sedan ropas det från övriga ”bless you” under gloriösa former. För mig är sådant beteende den slutliga bekräftelsen att man hamnat på amerikanskt inrikesflyg. ;)
 

RickardG

Medlem
Man kan hoppas! Vem vet hur mycket vanliga förkylningar, vinterkräksjuka etc man kan slippa när grannen bakom inte längre kan hosta rakt ut i luften.
Tja smaken är ju som baken... Själv ser jag fram emot att kunna flyga utan att det konstant känns som en sjukhuskorridor på infektionsavdelningen och att kunna se andra människor i ansiktet. I den bästa av världar kanske de som är rädda för att bli smittade tar på sig ett (gediget) munskydd för att skydda sig själva medan andra slipper.
 

Sir Lemon

Medlem
Tja smaken är ju som baken... Själv ser jag fram emot att kunna flyga utan att det konstant känns som en sjukhuskorridor på infektionsavdelningen och att kunna se andra människor i ansiktet. I den bästa av världar kanske de som är rädda för att bli smittade tar på sig ett (gediget) munskydd för att skydda sig själva medan andra slipper.
Nu är det ju iofs primärt den som har munskydd som skyddar andra. Och den som inte har det som blir skyddad av den som har det....
 

apknug

Medlem
Nu är det ju iofs primärt den som har munskydd som skyddar andra. Och den som inte har det som blir skyddad av den som har det....
Det kommer nog aldrig gå in i huvet i Sverige, Asiaterna har dock fattat det i 100 typ så därför inga problem där.

Sen har ju han Tegnell odlat myten om hur det inte funkar med munskydd rätt friskt så vad kan man förvänta sig.
 

Ricci

Medlem
Skall bli intressant hur USA gör efter september, dvs om de släpper/förlänger masktvång i deras terminaler och på flyg.
 

RickardG

Medlem
Nu är det ju iofs primärt den som har munskydd som skyddar andra. Och den som inte har det som blir skyddad av den som har det....
Det är jag mycket väl medveten om, därför skrev jag gediget munskydd, eftersom dessa skyddar bäraren. Då slipper alla andra som inte vill tvingas ha ett och de som verkligen är rädda och/eller inte störs av skydden ha dessa precis var de vill.
 
Toppen