Senaste nytt

Krävs det att man tar med kvitto på resa för inresa i USA?

gdaily

Medlem
Det har hänt mig två gånger att jag behövt visa upp hemresan (när jag bokat bonusresor som två enkelresor på olika bolag).
 
Inte smart att ha all info på mobilen bara. Man får nämligen inte slå på mobilen innan man har passerat imigration. Det står tydligt på skyltar. Det är nog mer än dumt att då slå på mobilen framför ögonen på passpolisen.
 

nilsson

Medlem
Inte smart att ha all info på mobilen bara. Man får nämligen inte slå på mobilen innan man har passerat imigration. Det står tydligt på skyltar. Det är nog mer än dumt att då slå på mobilen framför ögonen på passpolisen.

Jag har inte förstått vitsen med den regeln, eller om den stikt måste efterlevas när man väl står hos immigration. Det finns ju dessutom ingen skylt innan man kommer fram till väntekön.
 

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig behövt visa resplanen vid inresa i USA även i de fall jag rest på olika (läs saxade) biljetter. Däremot har SAS haft åsikter om att jag skulle vara borta för länge med tanke på att jag enbart reste med handbaggage och hänvisade till att jag kanske inte skulle bli insläppt i USA på grund av detta! Passkontrollanten brydde sig inte det minsta.
 

vicce

Medlem
Slå på mobilen får man väl? Det är väl mer att man inte ska använda/ta kort i immigration kön?
 

vicce

Medlem
Jag har alltid haft på min telefon då jag sätter på den efter jag gått av planet, dock så använder jag den inte i området...
 

AABack2ARN

Medlem
Ibland bryr de sig, ibland inte. Beror på vilket humör de är på och hur maktgalna de är.

Har varit i kö både på JFK och ORD när personalen gått runt och skrikit att det är förbjudet med mobiler. I bägge fallen var det någon som högaktningsfullt sket i detta och då blev vakt tillkallad som helt sonika tog personerna ur kön och hade ett snack med dem innan de hamnade sist i samma kö...

Ökar verkligen känslan att man är välkommen till USA...
 
Toppen