Kort med självriskeliminering för hyrbil?

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Morgan, 11 Oktober 2011.

1. Tack men frågan är väl mest om Amex ser på Volvo M som ett hyrbilsföretag eller inte. Ska ringa och fråga, återkommer!

lucasd, Macs og mha321 synes godt om dette.
  2. Macs

Macs Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återkom gärna med svaret. Undrar själv vad som gäller med M’s bilar.

3. Jag had ställt denna fråga tidigare till dem och svaret är nej. Det är en bilpool och det gäller inte. Jag kollade när Drive Now var aktivt i Sthlm.

Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  4. Blir inget svar från mig om Amex & Volvo M här. När Sunfleet blev Volvo M så försvann alla Renault Zoe i stan. Tråkigt, dom var min favorit.

5. FrontX

FrontX Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite knepig fråga kanske, men..

Jag flyttar snart från Sthlm till annan ort och kommer ha en envägshyra via Hertz i samband med det. Då jag kommer hinna bli folkbokförd på min nya adress innan upphämtning av bilen så kommer jag alltså köra bilen från Stockholm till den stad jag är folkbokförd i, och lämna bilen där.

Täcker Amex Platinum den typen av bilhyra? Eller det räknas inte som en "resa" eftersom den inte utgår från min hemort?

6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett så måste väl en resa inom Sverige omfatta en betald övernattning på annan plats än hemorten ojmr. Dvs under tiden som du har bilen.

Dbodenfo synes godt om dette.
  7. FrontX

FrontX Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte nödvändigtvis. Har fått ersättning förr, då jag enbart bott hos t.ex släktingar. Kravet för ersättning var då ett intyg på att jag bott där kostnadsfritt.

Jane Insane og ekf synes godt om dette.
  8. jakl1

jakl1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har hittat någon bra sådant eller vet någon kortförsäkring som fungerar på hemmaplan?

9. pswe

pswe Medlem

By:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Tamas og jakl1 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!