Senaste nytt

Korean Airs vice VD krävde att flygplanet vända tillbaka till terminalen pga dålig service

johhenrik

Medlem
Enligt en del japanska medier, hon kastade manualboken och den träffade på pursern. Antagligen det räknas som våld mot tjänstmän.
Aha, ja, då kan jag kanske förstå det. Jag tolkade ovan artikel som att de ville få det till att hon orsakade risk för passagerarna pga händelsen, vilket kändes som en stretch...
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som före detta vice VD:n som orsakade förseningen fick dom på ett års föngelse.

Ex-Korean Air Executive Gets a Year in Jail in Nut Rage Case - Bloomberg Business
Bloomberg skrev:
Korean Air Executive Gets a
Year in Jail in Nut Rage Case

(Bloomberg) -- Heather Cho, the daughter of Korean Air Lines Co. Chairman Cho Yang Ho, was sentenced to one year in prison after she was found guilty of usurping a pilot’s authority when she ordered a crew member to deplane during a row over in-flight service.
Her actions were “extremely dangerous and lacking in common sense,” Judge Oh Sung Woo said Thursday in a ruling at Seoul Western District Court. The crew member’s dignity “collapsed under money and hierarchy” after Cho treated him “like a slave,” he said.
 
D

Deleted member 4971

Guest
jag undrar hur det gick för den stackars flygvärdinnan som fick sparken? Men skratta bäst som skrattar sist, helt rätt straff.
 
Toppen