Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

jumbooze

Medlem
Länge sedan någon skrev i tråden. Någon som vet om det går att komma in i T5 (för att nå pontus) med en inrikesbiljett? Skall flyga inrikes ARN - KRN snart och skulle vilja spendera tiden till flighten in AMEX loungen istället för någon annanstans. Hade varit gött om man kom in i på T5 även fast man inte har utrikes biljett eller har en mellanlandning..
Hej @PhNi, tänk på att inte ställa samma fråga i flera trådar :) vi svarar om vi kan i första tråden
 

Berglund

Medlem
Ja, men när du kommer gåendes från T5 så kommer du som SAS Guld till SAS Fast Track direkt på vänster när du kommer från Sky City. Säger du till vakten vid podiet innan du visar ditt boardingpass så ordnar det sig.
 

fcx

Medlem
Ja, men när du kommer gåendes från T5 så kommer du som SAS Guld till SAS Fast Track direkt på vänster när du kommer från Sky City. Säger du till vakten vid podiet innan du visar ditt boardingpass så ordnar det sig.

Vad krävs för att boardingkortet inte ska ses som "förbrukat"? Räcker det att byta sittplats så att man får ett nytt boardingkort, eller är systemet smartare än så?
 
Vad krävs för att boardingkortet inte ska ses som "förbrukat"? Räcker det att byta sittplats så att man får ett nytt boardingkort, eller är systemet smartare än så?
Bra fråga! Vet ej, men ett annat tricks som kanske skulle kunna fungera är ju att checka in, få boardingkort och sedan annullera incheckningen. För att sedan checka in igen och få ut ett nytt boardingkort.
 

mha321

Medlem
Vad krävs för att boardingkortet inte ska ses som "förbrukat"? Räcker det att byta sittplats så att man får ett nytt boardingkort, eller är systemet smartare än så?
Så länge du inte har boardat är det väl knappast förbrukat. Vad jag vet behöver man inte byta plats. Går väl att gå ut och in fritt?

Men om det är något, så brukar systemen oftast nyckla på kombinationen av flight och boarding nummer. Så då borde inte ett plats byte hjälpa, utan full utcheckning och ny incheckning... Men det är spekulation.
 

IT-snubben

Medlem
Vad krävs för att boardingkortet inte ska ses som "förbrukat"?...

Boardingkortet blir ju knappast "förbrukat" (syftande till oanvändbart). Det blir bara spärrat för passage i automatspärren.

Om jag hinner går jag alltid till T5 även när jag flyger T4. Aldrig varit några problem. Är man proaktiv och går direkt till vakten vid podiet bredvid automatspärren och säger att du varit på loungen på T5 så släpper denne igenom dig omgående. Tar väl ca 3 sekunder längre än att gå genom grinden. En mycket liten uppoffring för en mycket bättre lounge :D
 
Toppen