Senaste nytt

Kollas PLF/QR-kod på ARN vid resa till Grekland?

chrloc

Medlem
Grekland har nu infört att alla passagerare måste fylla i en Protocol for arrival (PLF) 24 timmar innan avresa till Grekland.
Vi fyllde i vår ansökan lite sent och har ännu inte fått QR-koden.
Vet någon om denna kollas vid avresan från ARN?
 
Du får mail med QR-kod samma dag som du landar. Jag flög från Köpenhamn och dom ville försäkra sig om att vi hade den vid incheckning.. sedan kollades den när vi landat innan bagage. Blev även testad och det var då de scannade koden.. fick aldrig någon återkoppling på provet. Jag är dock ganska säker på att det aldrig analyseras :)
 

chrloc

Medlem
Du får mail med QR-kod samma dag som du landar. Jag flög från Köpenhamn och dom ville försäkra sig om att vi hade den vid incheckning.. sedan kollades den när vi landat innan bagage. Blev även testad och det var då de scannade koden.. fick aldrig någon återkoppling på provet. Jag är dock ganska säker på att det aldrig analyseras :)
Ok tack.
Min oro är om ARN är kinkiga med en QR -kod/vuxen
Vi flyger i em.
Vi har en QR-kod för oss som familj då det nu står "one per household".
Min man fyllde i en ansökan för 2 d sedan för mig och honom.
Vi har nu en QR-kod för oss 2.
Inatt skickade vi en extra ansökan om PLF för mig och har mailet att visa på ARN men inte fått QR-kod
Enl den senaste info är det en QR-kod "per household".
V hoppas det duger vid inchekning
 

chrloc

Medlem
Grekland har nu infört att alla passagerare måste fylla i en Protocol for arrival (PLF) 24 timmar innan avresa till Grekland.
Vi fyllde i vår ansökan lite sent och har ännu inte fått QR-koden.
Vet någon om denna kollas vid avresan från ARN?
Kul att ”Q R-kod” automagiskt blir Qatar Airways-kod...
Yes lustigt
Jag lyckades ändra det i mitt svar till dig, men inte i original forum tråden...
Vet inte om det går att ändra
 

Tomas E

Medlem
Ok tack.
Min oro är om ARN är kinkiga med en QR -kod/vuxen
Vi flyger i em.
Vi har en QR-kod för oss som familj då det nu står "one per household".
Min man fyllde i en ansökan för 2 d sedan för mig och honom.
Vi har nu en QR-kod för oss 2.
Inatt skickade vi en extra ansökan om PLF för mig och har mailet att visa på ARN men inte fått QR-kod
Enl den senaste info är det en QR-kod "per household".
V hoppas det duger vid inchekning
Vet inte hur det funkar med Grekland på ARN, men med Spaniens motsvarande rutin fick jag frågan vid incheckningen på ARN om jag hade fyllt i formuläret, men jag behövde inte visa upp koden på ARN. Å andra sidan kom den koden i retur direkt.
 

chrloc

Medlem
Vet inte hur det funkar med Grekland på ARN, men med Spaniens motsvarande rutin fick jag frågan vid incheckningen på ARN om jag hade fyllt i formuläret, men jag behövde inte visa upp koden på ARN. Å andra sidan kom den koden i retur direkt.
Tack!!!
Låter betryggande
 
Ok tack.
Min oro är om ARN är kinkiga med en QR -kod/vuxen
Vi flyger i em.
Vi har en QR-kod för oss som familj då det nu står "one per household".
Min man fyllde i en ansökan för 2 d sedan för mig och honom.
Vi har nu en QR-kod för oss 2.
Inatt skickade vi en extra ansökan om PLF för mig och har mailet att visa på ARN men inte fått QR-kod
Enl den senaste info är det en QR-kod "per household".
V hoppas det duger vid inchekning

Helt övertygad om att det är ok!
 

Celbe

Medlem
Har åkt med SAS till Aten från Köpenhamn för ett par veckor sedan. QR-koden erhålls via email vid midnatt före avresan (vi fick dock våra en timme tidigare). Det kollas sedan vid incheckning (det gick inte att checka in på nätet p g a detta även om SAS föredrar att man ska göra det). Sedan scannas koden på ankomstflygplatsen. Jag åkte in på test men sambon hoppade de över. Vi hade vars en ansökan om QR-kod eftersom vi inte har samma efternamn även om vi är samma hushåll.

Jag kan försäkra att Grekland är lika underbart som vanligt men var snäll och följ alla föreskrifter om munskydd m m. Om man ska åka färja ska även ett frågeformulär fyllas i och lämnas när du kommer ombord.
 
Toppen