Senaste nytt

KLM ställer in alla longhaul flights från fredag 22 januari 2021

M.K

Medlem
Jo. Vet inte vad dom kostar men stora var dom inte iaf. Körde antigen-test i sthlm innan Norge-resa. Sjukt(!) smidigt. Testresultat efter typ 5-10 min.

Jag håller med, fungerar lysande här i stan med
snabbtest. Jag gillar att få svaret inom en kvart och slippa nervös väntan på om det hinns med innan avgång. Själva reseintyget tar dock fortsatt minst fyra timmar och man ska hinna ut till ARN också. Det gör den holländska regeln så idiotisk (troligen bara svepskäl som sagt för att stoppa trafiken). Så många promille kan inte hinna bli smittade inom t ex 72 timmar.

Dessutom billigare än PCR. Skönt att allt fler länder accepterar detta test. Rekommenderas!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Vänner,

En ohört svår situation uppenbarligen för de som är på resande fot och har planer att åka via Amsterdam, KLM som flygbolag, anställda på flygplatsen och vad som verkar vara Nederländerna som nation. Det som framgår är att detta får stora praktiska konsekvenser för många.

Men om underlaget för beslutet är pandemi, miljö, eller lokal politik i Nederländerna är oväsentligt för Businessclass.se. Det väsentliga är vilka praktiska konsekvenser detta får, särskilt för våra medlemmar där vi är behjälpliga med att lösa varandras problem. Vi hade ett lysande exempel på detta igår gällande en resa till Kiev som skulle ha gått via Amsterdam.

Läget är en aning förvirrande just nu, men tonen i forumet har aldrig blivit bättre av diskussion om politik, soff-epidemiologi eller virologi. Vi är bäst på att försöka hjälpa till rent praktisk för de som måste röra på sig.

Så vi dödar nu alla spekulationer, tankar runt "varför" och fortsätter diskussionen om vad detta betyder i praktiken. T.ex. åkte min nya Paris-baserade kompanjon tillbaka till Paris från Budapest igår pga detta. Hon har varit i Ungern för att ta hand om sina föräldrar: test i Paris dagen innan avresa, test i Budapest dagen efter hon landade, test i Budapest dagen innan avresa till Paris.

MVH,
Senator i rollen som moderator
 

M.K

Medlem
@hco Jag ska lägga det på minnet, tack!

Östermalm ser jag, snabb resa med tuben dit och sedan till Express. Jag får ta lite trängsel istället för en promenad ute som inte går om 4timmars regeln blir aktuell med en flight. Jag undviker annars kommunalt nästan helt numera och testar mig lokalt i god tid innan avgång. Det tar dock som sagt minst fyra timmar att få reseintyget. Tack igen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen