Senaste nytt

Karantän för passagerare som reser till UK

igelkotten

Medlem
Start från 8 juni. Gäller inte om man anländer från Irland, dock oklart vad Irland har för regler om man nu kommer från tredje land.
 

HCas

Medlem
Och kommer att omprövas var tredje vecka.

Känns som en märklig åtgärd vid det här stadiet av pandemin så kanske kommer den inte vara så länge.
 

igelkotten

Medlem
Brittiska regeringen hade ju en rad misslyckanden i början, och jag tror att i opinionen ser det bättre ut att ta rejäla tag. Lär nog inte vara särskilt långlivad, får vi hoppas.
 

apknug

Medlem
Och kommer att omprövas var tredje vecka.

Känns som en märklig åtgärd vid det här stadiet av pandemin så kanske kommer den inte vara så länge.
Håller med, när andra länder försöker öppna upp på sikt. Men UK brukar köra sin egna väg.
Brittiska regeringen hade ju en rad misslyckanden i början, och jag tror att i opinionen ser det bättre ut att ta rejäla tag. Lär nog inte vara särskilt långlivad, får vi hoppas.
+1:) Håller tummarna.
Jag håller helt klar med. Helt rätt, att öppna upp gränserna lär tyvärr bara leda till ytterligare spridande av viruset. Vi hoppas helt klart att omprövningen om tre veckor leder till att det stoppas!
 

nissefalk

Medlem
När jag hörde rykten om det här med karantän så bytte jag till transfer i Amsterdam istället, nu visade det sig att karantänen börjar efter den 2a Juni då jag skulle gjort en transfer.

Min transfer behövde en övernattning på Heathrow, har inte hittat något om hur detta skall hanteras, om jag har flyg dagen efter jag landar kan jag komma tillbaka och flyga vidare då eller skall man sitta på hotellet i 14 dagar innan man får åka vidare till Sverige....

Detta är en teoretisk fråga i mitt fall då flyget från London till Stockholm blev inställt ändå.
 
Toppen