Senaste nytt

Kanada öppnar gränsen för vaccinerade från 7:e september 2021

mha321

Medlem
Ni som tagit PCR test hos Vaccina nyligen. Hur går det till?
Jag trodde det var näsa+halsen+spott som gällde, men fick bara en snabb topsning i munhålan när jag var där.

Har jag tagit ett korrekt PCR test? :)
Japp.

Precis så gick mitt pcr test till och det godkändes hela vägen igenom.
 

NotRyan

Medlem
Ni som tagit PCR test hos Vaccina nyligen. Hur går det till?
Jag trodde det var näsa+halsen+spott som gällde, men fick bara en snabb topsning i munhålan när jag var där.

Har jag tagit ett korrekt PCR test? :)
Det står på Vaccinas hemsida att PCR-test tas i svalget på alla ställen utom Umeå där det tas i Nasofarynx. Om man tar antigen-test så gräver dom tydligen i Nasofarynx på alla provtagningsställen?
 

raphaelmak

Medlem
Det står på Vaccinas hemsida att PCR-test tas i svalget på alla ställen utom Umeå där det tas i Nasofarynx. Om man tar antigen-test så gräver dom tydligen i Nasofarynx på alla provtagningsställen?
Det var ju nasofarynx för antigen förra gången (augusti) jag tog det hos Vaccina i Stockholm Vasagatan 40. Frågade dem om det går att ta det i svalget så svarar de nej, att det alltid är nasofarynx för antigen och svalget för PCR hos dem. Men om det har ändrats sedan dess vet jag inte.
 

Senator

Moderator
Nu är det lite ändringar på g som jag har skrivit om här:
Corona-viruset och hur det påverkar resande | Sida 578 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

"Test on arrival" och självkarantän till resultatet kommer.

Annars har jag på mina 26t i Kanada upplevt följande:
1, Ankomst i Montreal gick via Domestic Transfer flödet. Det gick väldigt smidigt. Jag var genom till inrikesdelen av Trudeau på 15min från dörren öppnade. Jag tror jag fick skanna mitt boardingkort fem gånger på vägen. Snabb kolla av mina dokument en gång, annars som vanligt.

2. Krav på ansiktsmask överallt och skanning av mitt Covidpass på alla restauranger. Körkort helt ok som ID.

3. Fulla flyga (en ganska full B777 i går mellan YUL och YYZ) och min kärra till SFO är överbokat.
 

henke12

Medlem
Nu är det lite ändringar på g som jag har skrivit om här:
Corona-viruset och hur det påverkar resande | Sida 578 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

"Test on arrival" och självkarantän till resultatet kommer.

Annars har jag på mina 26t i Kanada upplevt följande:
1, Ankomst i Montreal gick via Domestic Transfer flödet. Det gick väldigt smidigt. Jag var genom till inrikesdelen av Trudeau på 15min från dörren öppnade. Jag tror jag fick skanna mitt boardingkort fem gånger på vägen. Snabb kolla av mina dokument en gång, annars som vanligt.

2. Krav på ansiktsmask överallt och skanning av mitt Covidpass på alla restauranger. Körkort helt ok som ID.

3. Fulla flyga (en ganska full B777 i går mellan YUL och YYZ) och min kärra till SFO är överbokat.

Skönt att du är ute på vägarna igen :)

Jag ska åka till Kanada i Mars samma väg,
ARN-ZRH-YUL-YTZ(Toronto/Billy Bishop)

Förstår jag det rätt att jag kommer covid-testas vid ankomst Montreal, sen flyger jag till Toronto där jag får isolera mig på mitt hotell tills testresultat kommer?(och det kan ta några dagar..) ?
 

Doctor-X

Medlem
Skönt att du är ute på vägarna igen :)

Jag ska åka till Kanada i Mars samma väg,
ARN-ZRH-YUL-YTZ(Toronto/Billy Bishop)

Förstår jag det rätt att jag kommer covid-testas vid ankomst Montreal, sen flyger jag till Toronto där jag får isolera mig på mitt hotell tills testresultat kommer?(och det kan ta några dagar..) ?

När det var test on arrival (iaf på YYZ) tidigare i år kom svaret inom 24-36h (för Mrs Doctor-X som reste i juni i år tog det 23h). Vid den tidpunkten var det klart mindre antal som flög till Kanada pga inreseregler, nu är det ganska många fler, men man har nog steppat upp testningen.
 

mha321

Medlem
Skönt att du är ute på vägarna igen :)

Jag ska åka till Kanada i Mars samma väg,
ARN-ZRH-YUL-YTZ(Toronto/Billy Bishop)

Förstår jag det rätt att jag kommer covid-testas vid ankomst Montreal, sen flyger jag till Toronto där jag får isolera mig på mitt hotell tills testresultat kommer?(och det kan ta några dagar..) ?
Jag skulle hävda att du inte har minsta aning om vad som kommer behövas i mars. Det kan vara helt stängt, eller det kan vara som för en vecka sedan (endast random checks on arrival). Helt öppet utan tester tror jag knappast, men helt omöjligt är det inte heller...

Definitivt för tidigt för att börja planera hur du ska hantera det...
 

Homer

Medlem
Jag skulle hävda att du inte har minsta aning om vad som kommer behövas i mars. Det kan vara helt stängt, eller det kan vara som för en vecka sedan (endast random checks on arrival). Helt öppet utan tester tror jag knappast, men helt omöjligt är det inte heller...

Definitivt för tidigt för att börja planera hur du ska hantera det...

Det är ju bara att se hur mycket som har ändrats de senaste 2 veckorna...

i mars kanske vi hunnit till Tau

89062-gratis-grekisk-alfabet-bokstaver-vektor-gratis-vector.jpg
 
Toppen