Senaste nytt

Kan jag bo på två Hiltonhotell samtidigt?

Senator

Moderator
Kan jag ha bokningar på 2 hotell inom hiltonkedja samtidigt?

Ja det kan du, men du får bara poäng för en vistelse vid samma tillfälle.

Ett viktigt tillägg. Jag har gjort detta när andra har behövt en bokning som t.ex mina föräldrar. Men i olika städer/länder var det samtidigt.

Jag har då bokat t.ex min far som gäst två sen har jag varit i kontakt med hotellet innan för att förklara.
 

Senator

Moderator
Missade den biten i frågan. Attans då men man kan boka 2 rum på samma hotell och få poäng. Tänkte det var lite samma sak

Det kan du göra. Transferera över kostnaderna till ett rum. Däremot om det är spend du är ute kan du kolla om det finns andra saker du kan sätta på rummet som transport och dyl.
 

Johanna

Medlem
Det kan du göra. Transferera över kostnaderna till ett rum. Däremot om det är spend du är ute kan du kolla om det finns andra saker du kan sätta på rummet som transport och dyl.
Det är antal nätter jag är ute efter.

När du gjorde det där med din pappa, fick du nätter för den bokningen med?
 

Senator

Moderator
Det är antal nätter jag är ute efter.

När du gjorde det där med din pappa, fick du nätter för den bokningen med?

Dubbla rum hjälper inte med ”Nights” eller ”Stays”. Du får bara för ett rum oavsett om det är samma hotell eller olika hotell. Du kan bara påverka ”Points” genom flera rum alltså din ”Spend”. Jag har gjort detta flera gånger kommer jag ihåg: t.ex när min sambo har varit i NYC eller Cape Cod medan jag var i Toronto. Fick då bara för de som var dyrast som tur är
 

Senator

Moderator
Jag har en idé som jag tror funkar baserat på erfarenhet nu som jag har funderat lite. Låt oss säga du har en vistelse på sju nätter så tror jag följande går:
Rum 1 bokar du natt 1-6
Rum 2 bokar du natt 2-7
Du checkar in på rum 1 och bor där natt 1. Dag 2 checkar du in på rum 2. Du checkar ut från rum 1 dag 7, och bor på rum 2 till dag 8 när du checkar ut. Då tror jag systemet kommer ge dig 6 nätter för varje vistelse eftersom incheckning och utcheckning är på olika datum.

Mim teori baseras på exempel när jag har varit borta en natt från min sambo/familj medan de har varit med t.ex i NYC. Vistelsen i NYC har varit tre nätter där natt två är jag i Toronto. Jag får poäng för den natten samt när jag är åter i NYC checkar vi ut efter natt tre i NYC.
 

Glenn E

Medlem
Jag har gjort det på Hilton men läste nyligen på Loyaltylobby att någon Hyatt medlem fick sitt konto stängt för den personen hade gjort så. Låtit andra personer bo på ett hotell utan att själv varit där så läs reglerna. Jag fick nyligen mitt Hilton konto låst för jag bytte min e-post från gmail till ProtonMail men det löste sig efter Hilton Hongqiao skrev till deras säkerhets team och bekräftade min identitet. Jobbigt när det händer för jag har 1,2 miljoner Hilton poäng.
 

Senator

Moderator
Jag har gjort det på Hilton men läste nyligen på Loyaltylobby att någon Hyatt medlem fick sitt konto stängt för den personen hade gjort så. Låtit andra personer bo på ett hotell utan att själv varit där så läs reglerna. Jag fick nyligen mitt Hilton konto låst för jag bytte min e-post från gmail till ProtonMail men det löste sig efter Hilton Hongqiao skrev till deras säkerhets team och bekräftade min identitet. Jobbigt när det händer för jag har 1,2 miljoner Hilton poäng.

Jag har alltid varit i kontakt med hotellet när jag bokar och inte alls kommer vara med själv under vistelsen. Som oftast har det varit någon festlig anledning med familj eller väldigt nära vänner. Kanske 1 av 10 gånger har det kommit någon extra fråga, men jag har som regel frågat "kan ni ta hand om mina gäster då jag inte kan närvara själv denna gången" och det funkar väldigt bra. Däremot att bara villkorligt boka åt bekant/vän utan att ta kontakt har jag gjort en gång, och det gick inte så bra. Det blev en del tjafs vid check-in, så det gör jag inte. Inte värt det.
 
Toppen