Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Per A

Medlem
Ledsen om jag googlat/sökt slarvigt, men hittade inget om detta vid första försöken. Amerikansk byråkrati ska ju följas till punkt och pricka, så jag vill bara kolla med någon som åkt nyligen eller har koll:

1. Visst ska man lämna in denna vid incheckning https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/combined-passenger-attestation-p.pdf
2. Om man är fullvaccinerad - visst behöver man inte fylla i något i fälten som handlar om att ta test efter ankomst?

Sen är jag plågsamt medveten om risker för stängning, nya restriktioner osv. Det blir en senare fråga huruvida det blir någon resa eller ej. Frågan avser det som gäller just nu :)
 

palmen

Moderator
Ledsen om jag googlat/sökt slarvigt, men hittade inget om detta vid första försöken. Amerikansk byråkrati ska ju följas till punkt och pricka, så jag vill bara kolla med någon som åkt nyligen eller har koll:

1. Visst ska man lämna in denna vid incheckning https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/combined-passenger-attestation-p.pdf
2. Om man är fullvaccinerad - visst behöver man inte fylla i något i fälten som handlar om att ta test efter ankomst?

Sen är jag plågsamt medveten om risker för stängning, nya restriktioner osv. Det blir en senare fråga huruvida det blir någon resa eller ej. Frågan avser det som gäller just nu :)
Den lämnades in vid gate när jag flög sas till San Francisco. Jag kryssade bara i att jag var vaccinerad och tagit antigentest, inget mer än så behövde fyllas i ner än underskriften.

Sen får jag väl lägga till en liten disclaimer att något kan ha ändrats senaste 2-3 veckorna sedan jag åkte.
 

Per A

Medlem
Den lämnades in vid gate när jag flög sas till San Francisco. Jag kryssade bara i att jag var vaccinerad och tagit antigentest, inget mer än så behövde fyllas i ner än underskriften.

Sen får jag väl lägga till en liten disclaimer att något kan ha ändrats senaste 2-3 veckorna sedan jag åkte.
Stort tack, då vet jag!
 

LPC123

Medlem
Den lämnades in vid gate när jag flög sas till San Francisco. Jag kryssade bara i att jag var vaccinerad och tagit antigentest, inget mer än så behövde fyllas i ner än underskriften.

Sen får jag väl lägga till en liten disclaimer att något kan ha ändrats senaste 2-3 veckorna sedan jag åkte.
Nej det är vid gate den lämnas.
 

hco

Medlem
Vid gaten för avgången mot USA (dvs CPH på ARN-CPH-EWR).

Japp. För oss kollade incheck på ARN att vi hade alla dokument (vaccin, test, CDC) och förklarade att CDC- formuläret skulle samlas in på CPH (inför CPH-LAX).

Hade man inte haft med sig CDC-formuläret så fanns det tomma att fylla i på CPH.
 

dino_81

Medlem
Härligt!

Skeptikern inom mig säger dock att vi kommer att få se skärpta regler för inresa till USA inom kort.

Kanske inte ett i princip totalt inreseförbud som det som nyligen hävts utan att det mer kommer att landa i striktare kontroll (PCR-test, förkortat giltighetstid för covidpass likt förslaget från EU kommissionen och krav på karantän) för att få resa in i landet.

Tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen