Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

LarsCph

Medlem
Nu sker der lidt.. Fra DR.DK her til aften -

2021-06-08_20-50-03.jpg
 

Fredrik

Medlem
Han var oförsiktig/slarvig och svarade fel på en fråga. Han var i kontakt med ESTA Service Center i DC, men det gick inte alls. Så han behöver nu ett B1-visum. Min slutsats är att det är så lite som skall till för att handla på en shit-list.

Sverige är på en annan shit-list. CDC har nedgraderat risken för ett antal EU-länder idag men Sverige är inte bland dem.

Jag har för övrigt varit indragen i ett sanktionsärende från en amerikansk tillsynsmyndighet via en kollegas slarv. Det undviker jag och min arbetsgivare gärna att göra om.
 

Homer

Medlem
Här är det senaste


June 9, 2021
U.S. forming expert groups on safely lifting global travel restrictions | Reuters
Another U.S. official said the administration will not move quickly to lift orders that bar people from much
of the world from entering the United States because of the time it will take for the groups to do their work.



June 5, 2021
Airlines press U.S. on refusal to lift COVID-19 travel restrictions | Reuters
U.S. and UK airline officials said they do not expect Washington to lift restrictions until around July 4 at the earliest
as the administration aims to get more Americans vaccinated.



June 8, 2021
Canada to unveil measures soon to ease U.S. border curbs for fully vaccinated | Reuters
A source familiar with the talks said Canadian Public Safety Minister Bill Blair had told U.S. Secretary of Homeland Security Alejandro Mayorkas that Canada could theoretically be able to admit fully vaccinated Americans by August.
The mayors of some border cities said on Monday they expected Canada to move as early as June 21.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Herregud...

"Another U.S. official said the administration will not move quickly to lift orders that bar people from much
of the world from entering the United States because of the time it will take for the groups to do their work."

Arbetsgrupper mellan olika amerikanska myndigheter o organisationer som skall utreda.. Mao gränsen öppnas sommaren 2022...
 

Senator

Moderator
Herregud...

"Another U.S. official said the administration will not move quickly to lift orders that bar people from much
of the world from entering the United States because of the time it will take for the groups to do their work."

Arbetsgrupper mellan olika amerikanska myndigheter o organisationer som skall utreda.. Mao gränsen öppnas sommaren 2022...

Min gissning är en milstolpe på 70% av befolkningen över 12 år fullvaccinerade. Allt för att undvika stänga skolor under höstterminen. Tyvärr pratar vi då om andra halvan av augusti, början av september vad kan läsa till mig. Alternativt räcker det med 70% över 18 år, då kan det gå i juli.
 

FF#1

Medlem
Lite trubbel på horisonten hörde jag imorse. Man gnäller över att folk i södern inte tar detta på allvar där endast 35ish procent är vaccinerade med en spruta. Samma med Midwest. Dr Fauci sa att det kommer bli riktigt svårt att uppnå de 70 procent i tid.

Fauci: U.S. must vaccinate more people before Delta becomes dominant Covid variant
Var precis på väg att skriva om det, takten har minskat oroväckande. Många "vill inte"

Har en resa till USA så fort det går utan strul, hoppas att saker ordnar sig så bra det går.
 

Homer

Medlem
Lite trubbel på horisonten hörde jag imorse. Man gnäller över att folk i södern inte tar detta på allvar där endast 35ish procent är vaccinerade med en spruta. Samma med Midwest. Dr Fauci sa att det kommer bli riktigt svårt att uppnå de 70 procent i tid.

Fauci: U.S. must vaccinate more people before Delta becomes dominant Covid variant


OM det här stämmer så handlar det inte om "lite trubbel"

Covid-19: Gangrene, hearing loss show Delta variant may be more severe | India News - Times of India
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen