Senaste nytt

Kampanj - Asien Väntar - Boka senast 16:e maj

JSQ

Medlem
KAMPANJ!Asien fr 3599:-. Boka senast 16/5, res 1/9 2016–31/3 2017. Gäller ej under perioden 15/12 2016–10/1 2017. Begränsat antal platser.

Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg   SAS.png
 

johan_fbg

Medlem
Jag gissar att det är t/r-priser, trots att det står annat i bannern.

Är förmodligen påverkad av SAS ständiga kampanjer men detta vara bara ett ok pris i mina referensramar. Inget som gör att jag spontanbokar.
 

JSQ

Medlem
Jag gissar att det är t/r-priser, trots att det står annat i bannern.

Är förmodligen påverkad av SAS ständiga kampanjer men detta vara bara ett ok pris i mina referensramar. Inget som gör att jag spontanbokar.

Yes det är T/R-priser och jag kände samma sak som dig :)

Är det i SAS Business eller i SAS Plus?
Det står "enkel fr." så Stockholm-Tokyo som kostar ca 5.200 SEK inkl. skatter per enkelresa?

Om det är SAS Plus, det finns en bättre deal som T/R.
[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 6.250 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

T/R i GO men för mig personligen håller jag plus-dealen bättre ändå.
 

Abbs

Medlem
Är inte detta närmare standardpriser för Go? Visserligen är jag bortskämd med ungdomspriser, men t/r i Go till Tokyo har jag sett för billigare än 5kkr.
 

Fixter

Medlem
Varför är Tokyo generellt alltid dyrare än övriga destinationer? Skiljer avståndet så avsevärt?
 

Dr. Miles

Expert
Varför är Tokyo generellt alltid dyrare än övriga destinationer? Skiljer avståndet så avsevärt?
Min gissning är att det finns oneworld JV (British Airways, Finnair, IBERIA, Japan Airlines) och Star Alliance JV (ANA, Austrian, Lufthansa, SWISS) på trafiken mellan Europa - Japan och de håller priserna ganska hög nivå.
Det är skillnad från JV över Atlanten.

Även gulfbolagen (Emirates och Qatar Airways från Norden) håller priserna hög nivå till Japan.
 

nota bene

Medlem
Det är mycket svårt att hitta bra priser till Japan genrellt. Kom hem i helgen från en Plus för 7007 kr t/r bokad under mycket trevlig kampanj tidigare i år.

Dessa priser är bra, men knappast något att hoppa högt över som gör att man bokar onödiga resor. Speciellt som jag redan återkvalat till EBD på 5 månader.
 
Toppen