Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

nissefalk

Medlem
Jag förstår, och man vill ha det från en officiell rolexhandlare för äkthetsbevis/garanti eller? Andra återförsäljare funkar inte? Stora skillnader i pris ju

I just detta fallet vill man ha klockan från en Rolex återförsäljare eftersom alla andra handlare på den grå marknaden har priserna som jag anger att man kan sälja klockan för, dessa handlare har i stort sett alltid äkthets bevis etc så det är priset som skiljer, men som sagt det är just nu nästan bara dom modellerna jag nämner som har denna premium, en Explorer II tex kostar mindre på andra hands marknaden än den gör ny från Rolex handlare.
 

Erth

Medlem
Jag förstår, och man vill ha det från en officiell rolexhandlare för äkthetsbevis/garanti eller? Andra återförsäljare funkar inte? Stora skillnader i pris ju

Finns inga andra än Rolex som säljer Rolex

Är det inte Rolex du köper klockan hos så är det högre priset som gäller. Då är klockan såld för andra gången.
 

daniel_se

Medlem
De som är mest populära just nu är GMT Master II Batman och Pepsi samt Daytona Cosmograph Steel, de 2 första kostar ca 10,000 USD i USA dvs ca 95,000SEK och de säljs just nu för ca 130-160k i Sverige, Daytonan kostar i USA 13,400 USD ca 126,000 SEK och säljs för 240-280k i Sverige.

Det är dock nästan omöjligt att få tag i någon av dess klockor från en officiell Rolex handlare,.
Du får nog refresha dina växelkurser lite :)
 

Moco

Medlem
Var får man ens tag i en ny Rolex i sportmodell numera?

Hade i torsdags morse den extrema oturen att få en pistol mot huvudet i Sao Paulo och bli av med min Submariner. Klev ut från Congonhas-flygplatsen och tog en taxi. Dröjde givetvis inte många minuter innan en motorcykel kör upp på min sida och riktar en revolver i huvudet på mig. Ingen skottsäker bil, så det hade förmodligen blivit möte med skaparen för både mig själv och kollegan om klockjäveln inte lämnats över.

15 år av tjänsteresor i Brasilien utan problem (om än med försiktighetsåtgärder), men uppgraderar nu rekommendationen för Brasilien till Venezuela-nivå med aktiv targeting på flygplatserna - vilket var polisens direkta kommentar.

Bortsett från allt annat strul ett rån innebär så ringde jag Nymans Ur för att förstå pris och tillgänglighet, och det var förmodligen den sämsta, mest indolenta konversation med en klockbutik jag någonsin haft. Totalt ointresserade whatsoever. För att inte nämna försäkringsbolagen som vill få dig att känna dig som skurken.

Räknar med att det ekonomiskt sätt blir en ordentlig smäll, men frågan är hur man överhuvudtaget får tag i en ny klocka?
 

nissefalk

Medlem
Var får man ens tag i en ny Rolex i sportmodell numera?

Himla trist historia, skönt att du inte råkade ännu värre ut, träffade en Amerikansk pilot i Buenos Aires förra sommaren som precis hade blivit av med sin Rolex på liknande sätt.

Enkelt svar på din fråga, man får inte tag i ny klocka från Rolex AD om man inte har en ruskig tur eller riktigt bra kontakter med en AD, jag har varit på massor av Rolex butiker världen över och man ler lätt när man frågar om en GMT Master eller Daytona, hade tur för 2 år sedan då jag fick tag i en Explorer II. Det enda jag sett är GMT Master pepsi i vitguld eller en Daytona 2 tone i stål och guld, detta över en period på de senaste 3 åren.

Nya Rolex sport ur finns på blocket eller på andrahands marknader i Hong Kong i New York (plus säkert fler städer), dock till ett betydligt högre pris än vad Rolex list pris är
 

sandek

Medlem
Var får man ens tag i en ny Rolex i sportmodell numera?

Hade i torsdags morse den extrema oturen att få en pistol mot huvudet i Sao Paulo och bli av med min Submariner. Klev ut från Congonhas-flygplatsen och tog en taxi. Dröjde givetvis inte många minuter innan en motorcykel kör upp på min sida och riktar en revolver i huvudet på mig. Ingen skottsäker bil, så det hade förmodligen blivit möte med skaparen för både mig själv och kollegan om klockjäveln inte lämnats över.

15 år av tjänsteresor i Brasilien utan problem (om än med försiktighetsåtgärder), men uppgraderar nu rekommendationen för Brasilien till Venezuela-nivå med aktiv targeting på flygplatserna - vilket var polisens direkta kommentar.

Bortsett från allt annat strul ett rån innebär så ringde jag Nymans Ur för att förstå pris och tillgänglighet, och det var förmodligen den sämsta, mest indolenta konversation med en klockbutik jag någonsin haft. Totalt ointresserade whatsoever. För att inte nämna försäkringsbolagen som vill få dig att känna dig som skurken.

Räknar med att det ekonomiskt sätt blir en ordentlig smäll, men frågan är hur man överhuvudtaget får tag i en ny klocka?
Vad har du för uselt försäkringsbolag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen