Senaste nytt

Köpa Baspoäng för att nå Guld?

martinm

Ny medlem
Pga pandemin så kommer jag landa på bleka 22000 poäng (varav 12000är EB Mastercard Statuspoäng) när jag når kvalgränsen 31 Januari. Även om jag uppgraderar till ett Amex Elite, så faller jag fortfarande kort med 4000 poäng. Ges möjligheten att köpa baspoäng, även om då 32000 av totalt 42000 är statuspoäng? Funktionen verkar vara låst tills man når över 30000 poäng. //M
 

Berglund

Medlem
Ges möjligheten att köpa baspoäng, även om då 32000 av totalt 42000 är statuspoäng? Funktionen verkar vara låst tills man når över 30000 poäng. //M
Jag har bara sett att de går på ”totalen” som du har, inte hur den totalen har intjänats. Hade jag varit dig hade jag skaffat Amexkortet direkt och ställt in mig på att få köpa de kvarvarande poängen. I värsta fall får du göra en liten resa.
 

Enhet

Medlem

NotRyan

Medlem
Sant, man kan inte köpa lycka....

FB_IMG_1485541308175.jpg
 

Tomas E

Medlem
Evert Taube skaldade som bekant:
Lyckan den bor ej i oxar eller kor, och den kan heller inte köpas för pengar.
Alltid när jag hörde Frithiof och Carmencita sjungas på studentfester under min studietid brukade det dock vara en eller flera lustigkurrar som ropade "JODÅ!" efter den frasen. (Det kan ha hänt att jag var en av de där lustigkurrarna någon enstaka gång...) Men jag vet inte om det var baspoäng från SAS de syftade på.
 

martinm

Ny medlem
Baserat på rubriken så tolkar jag att du inte är Guld idag? I och med att köp av baspoäng dateras 123 dagar bakåt kan det vara smart att inte köpa förrän efter periodens slut givet statusen inte behövs innan för att inte ha köpt i onödan.

Om du redan är EBG finns det en stor chans att SAS förlänger för oss med kvalificeringsperiod 31 januari: https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-förlänger-status-ett-år-pga-covid-19.99366/

Tack för svar! Jag läser mig bara till att "Förlängningen kommer att tillämpas automatiskt för aktiva EuroBonus-konton på Silver-, Guld- och Diamant-nivå för vilka kvalificeringsperiodens utgångsdatum infaller under perioden 31 mars 2020–31 oktober 2021", dvs. vi vet fortfarande inte om 31 Januari 2022 kommer omfattas av förlängningen? Tänker att de kommer bli mer restriktiva då USA/long-haul börjat öppna?

Hur kommer det sig att köp av baspoäng dateras 123 dagar bakåt?

Guld idag genom softlanding Jan 2020.
Screenshot 2021-09-21 at 16.57.58.png
 
Toppen