Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Thornado

Medlem
Kan det vara så att man äntligen får slippa den för all framtid ;)

Det får vi ju verkligen inte hoppas. Jag föredrar varje dag i veckan att få en Polarrulle över nån underlig måltid som serveras ombord bolag som Lufthansa och dylikt.


Stödköpte lite Polarbröd (Sarek) idag och gjorde just en egen rulle.

IMG_8044.jpg
 

sweflyer

Medlem
Det värsta var väl ändå den lilla plastlådan ”quick-bite” som de hade i inrikes-plus före rullens inträde.
Hette den dessutom inte "fresh bite", även när den var allt annat än fresh de flesta gånger?
Minns i alla fall att besättningen kallade dem "bites". På ett sätt vad de väl ett lyft för ett litet tag innan fanns det absolut inget vettigt icke-sött att äta på inrikes. Tror de serverades på intraskand också. Minns att de var flottiga, ensidiga och ibland rätt ofräscha.
Polarrullen är dock betydligt bättre, så jag är glad att det är ett system som funkat. Hoppas det blir en bra lösning för polarrulle även framöver.
 

011430121

Medlem
Jag förstår det tragiska för personerna på Polarbröd som i och med branden har mistat sina jobb, viket ger stor oro inför framtiden, hela Älvsbyn drabbas.

En liten glädje för oss som inte är berörda måste detta vara, är det de berömda delikatesserna Renklämma och Polarrullen som tillverkas där, som ger 20 personer jobb.
Källa Expressen

D7CFA874-0D8A-4082-818F-3D5251FCA563.png
 
Toppen