Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Hachans

Medlem
Jag antar att Amex är betalningsskyldiga gentemot PP för besöken. Jag skulle inte vara orolig för att Amex inte hittar något sätt att fakturera kostnaden vidare till dig.

Att kortet är uppsagt är inte samma sak som att man har en avslutad relation. Kommer det in sena debiteringar eller liknande så är det klart Amex skickar fakturor. Och de är ju glada i räntor och så.
 

bnr

Medlem
Mina senaste har varit 277.48, 276.22, 276.22, 280.84.

De dyker för övrigt inte upp direkt -- besök från för 1 1/2 vecka sedan syns fortfarande inte. Så det är någon form av månatlig avstämning eller så.
Kanske 25 EUR eller något sånt som debiteras? Mtp fluktuerande SEK-belopp.
 
Att kortet är uppsagt är inte samma sak som att man har en avslutad relation. Kommer det in sena debiteringar eller liknande så är det klart Amex skickar fakturor. Och de är ju glada i räntor och så.
Precis. En gissning skulle kunna vara 20 GBP som extra PP-besök kostar utöver de som ingår med Gold-kortet? Eller mer, PP-förmånen upphör ju egentligen i och med att Amex sägs upp.
 

Cremant

Medlem
Frågan är hur det debiteras då AMEX kortet som varit anslutet till PP är uppsagt.

Hur just Amex hanterar det vet jag inte, men i de flesta kortvillkor framgår det att man under "lång" tid efter det att man sagt upp kortet fortfarande är betalningsskyldig för debiteringar som kommer in på kortkontot.
 

jumbooze

Medlem
På tal om lång tid, jag har besök från början på mars i år som inte syns ännu, är det normalt?
 
Toppen