Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Stefan62

Medlem
Det är JUST detta som var och är problemet: Jag VAR AmEx Platinum kund vid tillfället för besöket i Seattle. Jag hade PP via AmEx Platinum. Så hade min fru också. Och det är där problemet ligger: Någon fick för sig att INTE debitera våra respektive besök på våra respektive kort som vi BÅDA drog, utan det blev ett "+1" på mitt PP kort trots att vi BÅDA drog våra respektive kort !!!

Problemet uppstod alltså EFTER att jag sagt upp mitt AmEx Platina, då fick PP för sig att debitera för något som skedde medans jag hade mitt AmEx Platinum kort med PP kort.

Tills idag är detta fortfarande olöst, PP vägrar godkänna vad som hänt. AmEx anser inte att det berör dom då jag inte längre är kund hos dom. Och där står nu PP med en fodran som dom inte kan bevisa, som dom inte vill boka korrekt eftersom dom inte vill erkänna att dom har gjort fel.

Så problemet är inte mitt, det är PPs - och detta står jag stenhårt för fortfarande !!! PP är rent jävla skit.


Ok, jag förstår hur Du menar!

Jag har besökt ca 55 PP-lounger under det senaste året och varje gång kortet dras i en terminal får jag skriva på ett kvitto och sedan får jag även en kopia.

Om Du/Ni inte har kvittot kvar så kan man ju tycka att PP skulle kunna bevisa att Ni verkligen besökt loungen. (Men om Du skrivit på och inte noterat vad som står på kvittot så är det nog kört...)
 

Stefan62

Medlem
Vill Du bli värvad till AMEX SAS Eurobonus?

Jag betalar Din årsavgift för första året + att Du får 500 SEK kontant av mig + 6000 EB-poäng.

Vill Du istället bli värvad till Amex Platinum så får Du helt andra förmåner - skicka PM om det är intressant!

Skicka PM!
 

jumbooze

Medlem
Vill Du bli värvad till AMEX SAS Eurobonus?

Jag betalar Din årsavgift för första året + att Du får 500 SEK kontant av mig + 6000 EB-poäng.

Vill Du istället bli värvad till Amex Platinum så får Du helt andra förmåner - skicka PM om det är intressant!

Skicka PM!
Hur går det? Har du fått många som nappat? (Har redan Sas AMEX själv men jag raggar för fullt på jobbet :D)
 

TCB

Medlem
Jag har AMEX Pt och PP, det har hänt att jag blivit debiterad för besök i lounge men efter att jag påtalade det hela för AMEX så krediterades beloppet direkt.

Från vintern 2013 så skall man även få bjuda med en gäst utan kostnad. Ganska trevligt mervärde! Det har ju en förmåga att alltid kosta en slant att vistas på flygplatser. För min del så är loungeaccessen en stor anledning varför jag godkänner utgiften på 6 000 kr/år. Det hade med all säkerhet sprungit iväg en del om man satt sig i de vanliga restaurangerna/barerna.
 

Jaws

Medlem
Detta är mina villkor för PP enligt bank och kortutgivare;
"Till ditt Visa Infinite hör även ett Priority Pass som gör det möjligt för dig och din familj att utan extra kostnad få tillträde till mer än 600 flygplatslounger över hela världen - detta oavsett flygbolag eller
typ av biljett."

Vi på BC borde kanske ha en sida där förmåner och dyl framkommer på kort.
Kanske tom att BC gör en djuplodande jämförelse av olika kort!

De olika resevillkoren förändras hela tiden och de bästa( läs prisvärda) är goda nog för oss!!!
 
Last edited:

LP

Medlem
Personligen tycker jag PP kan rädda dagen. Vissa av flygbolagsloungerna har ju svårbegripliga regler som att man inte
får besöka vid ankomst och byte till annan carrier eller byte till domestic etc etc
Då är det ju toppen att checka in någon timme på ortens PP lounge. No questions asked.
Senast i Bombay vid byte mellan Qatar och Jetairways.
 

FrontX

Medlem
Liten bump i tråden..och en redan besvarad fråga kanske.

Men vad händer om jag har ett PP och säger upp mitt Amex Platinum?. Jag besvarar kanske min egen fråga genom att anta att detta kommer synas när jag reggar mitt PP i respektive lounge jag försöker få tillträde till?

Dvs att det inte är riktigt är ett sådant drömscenario där jag kan fortsätta nyttja mitt PP trots uppsagt Amex :p
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Liten bump i tråden..och en redan besvarad fråga kanske.

Men vad händer om jag har ett PP och säger upp mitt Amex Platinum?. Jag besvarar kanske min egen fråga genom att anta att detta kommer synas när jag reggar mitt PP i respektive lounge jag försöker få tillträde till?

Dvs att det inte är riktigt är ett sådant drömscenario där jag kan fortsätta nyttja mitt PP trots uppsagt Amex :p
Exakt så, jag testade för ca 2 mån sedan. Sade upp HB platinum där prio pass ingick.
Stod på pp kortet giltigt till feb-19 men vid mitt ”test” som var typ 1v efter banken bekräftat att att kreditkortet var avslutat så pep det i loungen. Detta var i maj.
 
Toppen