Senaste nytt

GOTBound

Medlem
Kontor: Avis södra vägen, Göteborg
Bokat via: Avis eurobonussida
Bokade: Grupp D (Toyota Corolla eller liknande)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo XC60 Plug-in hybrid (Grupp K)
Status: Presidents club
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1300 kr

"Launch kan användas när maximal acceleration behövs från stillastående. Funktionen finns tillgänglig för körlägena: Dynamic, Comfort och Individual.
Aktivera Launch
Se till att bilen står stilla och att hjulen pekar rakt framåt.
Lägg i växelläge D.
Tryck ner bromspedalen helt.
Tryck därefter ner gaspedalen helt.
Släpp upp bromspedalen inom 2 sekunder."

:cool:
 

Storeture

Medlem
Kontor: Sixt Bromma
Bokat via: Sixt.com
Bokade: Ford Mustang Mach E (PFAE)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Mercedes Benz E300 (PWAH)
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1340 kr

Hade bokat en Ford Mustang Mach E på förfrågan för cirka 1700kr. Kommer till stationen och personalen säger att dom hoppas att jag inte är personen dom tror jag är.. Visade sig att den inte är färdigladdad och jag kan antingen vänta eller byta till en annan bil och få rabatt, blev erbjuden E300 hybrid för 1340 vilket jag accepterade. AMG-paket och väl utrustad, var ändå en trevlig bil att köra.
 

FrontX

Medlem
Kontor: Sixt Helsingborg
Bokat via: App
Bokade: BMW 5 touring aut eller liknande
Gratis uppgradering: NEJ
Fick: Snålt utrustad V90 Momentum
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 4 dagar

Hade ändå skrivit ”EJ Volvo” på bokningen.
Tycker det är ett ofog att Sixt börjat med Volvo. Om jag vill hyra en Volvo så hyr jag på Hertz. Och om jag betalar ganska så mkt mer för en bil på Sixt så förväntar jag mig faktiskt en premiumbil i det avseendet att det bör vara en MB/BMW/AUDI. Ska man ändå prompt envisas med Volvo så måste ju utrustningsnivån vara högre för att någorlunda kompensera att man inte erbjuder något premiummärke
 
Kontor: Avis WASHINGTON DULLES INTL AIRPORT (IAD)
Bokat via: Avis.se
Bokade: Ford Expedition eller liknande (Stor)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Cadillac Escalade ESV
Status: President’s Circle
Hyresperiod: 10 dagar
Pris: ca. 7000 kr

Frågade vad det fanns för alternativ till bilar för jag var tilldelad en Expedition.
När han sa ”let me see how much an upgrade would be” så frågade jag snabbt om jag inte skulle bli uppgraderad gratis som president circle.
Knapp knapp knapp, gå till den här platsen så står en Escalade där.
Den har snart gått 7000 mil, vilket syns, men går fint ändå och bland det viktigaste så har den adaptiva farthållaren

Hello my name is PRJml2ENIpiC1e3L and I will be your Uber driver today :D
4E84C8F5-6FEE-4091-9887-8EB39CE5A04B.jpeg
 

Taggen

Medlem
Kontor: Sixt Bromma
Bokat via: Sixt.com
Bokade: Ford Mustang Mach E (PFAE)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Mercedes Benz E300 (PWAH)
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1340 kr

Hade bokat en Ford Mustang Mach E på förfrågan för cirka 1700kr. Kommer till stationen och personalen säger att dom hoppas att jag inte är personen dom tror jag är.. Visade sig att den inte är färdigladdad och jag kan antingen vänta eller byta till en annan bil och få rabatt, blev erbjuden E300 hybrid för 1340 vilket jag accepterade. AMG-paket och väl utrustad, var ändå en trevlig bil att köra.
Tycker det var en uppgradering du fick men det är bara min åsikt. Amerikanska bilar kanske helt plötsligt fått tysk kvalité….
 

Taggen

Medlem
Kontor: Sixt Helsingborg
Bokat via: App
Bokade: BMW 5 touring aut eller liknande
Gratis uppgradering: NEJ
Fick:
Snålt utrustad V90 Momentum
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 4 dagar

Hade ändå skrivit ”EJ Volvo” på bokningen.
Tycker det är ett ofog att Sixt börjat med Volvo. Om jag vill hyra en Volvo så hyr jag på Hertz. Och om jag betalar ganska så mkt mer för en bil på Sixt så förväntar jag mig faktiskt en premiumbil i det avseendet att det bör vara en MB/BMW/AUDI. Ska man ändå prompt envisas med Volvo så måste ju utrustningsnivån vara högre för att någorlunda kompensera att man inte erbjuder något premiummärke
Rätt löjligt att tycka en V90 borde hamna i samma klass som en 5-serie Touring. Sixt måste fått en kanondeal på bilar från Volvo. Usch….
 

Bankiren

Medlem
Jag har aldrig bidragit till den här tråden, så nu när jag kollade igenom gamla semesterbilder kom jag på att det kanske var dags. :D

Den här hyran gjordes 2018 och vi hade bokat den billigaste klassen via Avis EB-samarbete.

På stationen tilldelades vi en nyckel till en grupp C-bil helt enligt bokningen. När vi startade bilen noterade jag dock att den klagade på batterinivån i nyckeln. Inget stort problem, tänkte jag, men ville ändå att stationen skulle byta batteriet. Så vi knallade in igen och berättade att nyckeln behövde nytt batteri. Då berättade han att det kan de bara göra på Avis på Miami flygplats... Så vi skulle alltså behöva byta bil.

Fick en ny nyckel, men denna gång till en Dodge Charger R/T. Trevligt motorljud i den - och en rolig uppgradering att få på ens bröllopsresa. Och jag insåg också att det kan vara bra att klaga till och med på låg batterinivå i en bilnyckel. :D

Kontor: Avis, Downtown Miami
Bokat via: Avis hemsida
Bokade: Grupp C (t ex Chevrolet Cruze)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Dodge Charger R/T
Status: Ingen
Hyresperiod: 3 dagar
Pris: 1 418,33 kr
 

Attachments

  • Dodge.png
    Dodge.png
    1 017,1 KB · Visningar: 179

Johan Gott

Medlem
Kontor: Avis, Bologna flygplats (BLQ)
Bokat via: Avis hemsida
Bokade: Grupp C (t ex Renault Clio)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Opel Grandland X
Status: Avis Presidents Club
Hyresperiod: 6 dagar
Pris: 3795 kr
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Hertz Göteborg Centralstationen
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp N (Volvo V60 eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V60 (Grupp N)
Status: Presidents Circle
Hyresperiod: 7 dagar
Pris: 3374 kr
 

stopover

Medlem
Kontor: Sixt Los Angeles Downtown
Bokat via: Sixt.com
Bokade: Toyota Camry eller liknande
Gratis uppgradering: JA
Fick: En helt ny BMW 330i xDrive med 120 miles på mätaren
Status: Sixt Platinum
Hyresperiod: 5 dagar
Pris: ca. 3000kr

Väldigt professionell service av Sixt personal på LA Downtown. Också kul med en uppgradering till en 3 series :cool:
 
Toppen