Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

Sarasresa

Medlem
Hm... jag kommer inte åt spreadsheetet, när jag klickar säger sidan kontrollera att författaren inte tagit tillbaka dokumentet. Nån annan som har samma problem?
 
Hejsan,

Jag tänkte bara kolla intresse/tillåtelse att dela med mig av min egna spreadsheet som kanske riktar sig mot "nyare" medlemmar som inte är så riktigt insatta i Amex SAS EB programmet.

I min spreadsheet har jag lyft lite kort om förmånerna med de tre olika korten samt hur mycket som krävs för att uppnå olika "flyg destinationer" för vardera kort. Allt detta baserat på vad man själv fyllt i som "spend" samt vilket kort man valt - och utifall man uppnår 2-4-1 så justeras poängen automatiskt.

Användningsområde för detta är främst för att jämföra korten baserat på sin personliga "spend".

Får jag green-light så delar jag gärna länken. Uppskattar feedback gällande allt; förbättringar, informationsfel, buggar, önskningar etc.
 
PS. Kan tillägga att min sheet inte alls är lika avancerad som "the OG" här i tråden. Igen, det kanske är främst för nybörjare för att lättare se hur mycket som behöver spenderas för poängresorna med SAS och Star Alliance :)
 

palmen

Moderator
Hejsan,

Jag tänkte bara kolla intresse/tillåtelse att dela med mig av min egna spreadsheet som kanske riktar sig mot "nyare" medlemmar som inte är så riktigt insatta i Amex SAS EB programmet.

I min spreadsheet har jag lyft lite kort om förmånerna med de tre olika korten samt hur mycket som krävs för att uppnå olika "flyg destinationer" för vardera kort. Allt detta baserat på vad man själv fyllt i som "spend" samt vilket kort man valt - och utifall man uppnår 2-4-1 så justeras poängen automatiskt.

Användningsområde för detta är främst för att jämföra korten baserat på sin personliga "spend".

Får jag green-light så delar jag gärna länken. Uppskattar feedback gällande allt; förbättringar, informationsfel, buggar, önskningar etc.

PS. Kan tillägga att min sheet inte alls är lika avancerad som "the OG" här i tråden. Igen, det kanske är främst för nybörjare för att lättare se hur mycket som behöver spenderas för poängresorna med SAS och Star Alliance :)
Startar gärna en tråd med lämpliga titel för ditt ark så kan säkert många komma med feedback mm
 
Tack, gör gärna det. Ska bara finslipa lite :)

Har också en fråga som jag vet att många här kan hjälpa mig med. Jag har precis gått igenom hela tråden, och wow hur mycket bra info och erfarenheter som finns här.

Jag har under snart 2 år använt mig av SAS Amex Premium i kombination med ett vanligt Nordea debitkort. Mitt mål med amex var att tjäna 2-4-1 resor och EB-poäng samt för att ha lite mer likviditet allmänt.

Jag överväger nu att också skaffa ett SAS MC för att komplettera för köpen som inte går igenom med Amex.
Något jag också plockat upp här i tråden är Curve/Revolut för utlandsköpen.

Till min fråga, vilka kombinationer tror ni passar mig bäst baserat på nedan behov och spend:
- Räknar med att nå 150k spend varje år.
- Flyger utomlands ca. 2-3ggr per år för semester.
- Vill ändå "minimera" kostander någorlunda. T.ex. så passar Amex Premium mig bättre än vad Elite gör.
- EB-poängen är huvudfokus. Vill spendera dessa mot resor. Helst med 2-4-1, och gärna uppgradera resor. Aldrig mot shoppen eller annat, utan det ska vara reserelaterat.

Jag funderar som sagt på att införskaffa mig SAS MC + eventuellt Curve/Revolut för utlandsköp/uttag. I sådana fall en gratis version. Vad tror ni?
 
Toppen