Senaste nytt

Intjäning med LOT i Business

olo

Medlem
Står ingenting på eurobonus sidan om vilka bolag som inte ger poäng , det gör det väl inte på någon av sidorna runt nåt bolag ?
Det påstod jag inte heller däremot finns det ibland undantag på flightnummer som inte ger poäng, oftast baserat på codeshare. Jag tog ett bolag i högen som exempel. På Austrian står det "You are not allowed to earn or spend points on the following flightranges, OS2000 - OS2999, OS7000 - OS9999". Finns det inte sådana undantag på Lot är det en bra grej.
 

Falcon71

Medlem
sorry det var inte så jag menade , bara att det är klurigt att få klarhet i detta. kanske stämmer det för just Austrian men är ju ett gäng *A bolag som man aldrig vet hur det blir med Operated by flighter tyvärr,

som i detta fall
B2 är vad jag kan få fram Belavia airline - vart kan man se att det skulle ge poäng till EB
 

agehall

Medlem
Det är skillnad på "operated by" och "operated by".

I många fall handlar det om codeshare, vilket man ska sky som pesten. I andra handlar det om att verksamheten är uppdelad på olika bolag och att det på alla sätt och vis räknas som moderbolaget.

Problemet är att veta hur varje bolag gör med detta. LOT råkar vara ett bolag som låter andra bolag flyga en del av deras shorthaul linjer åt dem, men de räknas som om de vore LOT.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Falcon71

Medlem
tack, klurigt detta ! nu sitter man ju och nördar ner sig i detta varenda gång. Är ju extremt omöjligt att lista ut om det ger poäng eller inte.
 

AABack2ARN

Medlem
Ett (tyvärr icke helt idiotsäkert) sätt att lista ut om det är codeshare eller wetlease är att kolla om flygningnen också säljs under eget flygnummer. Detta kan man oftast göra på flightstats.com.

Exempelvis står det på SK1281 CPH-BLL

(SK) SAS 1281
(CPH) Copenhagen, DK to (BLL) Billund, DK
Operated by (JG) Jet Time on behalf of (SK) SAS

Route: From (CPH) Copenhagen, DK to (BLL) Billund, DK
Duration: 0h 48m
Equipment: ATR 72 (Scheduled)
Equipment: ATR 42 / ATR 72 (Actual)
On-Time Rating: 5 of 5 What's this?
Codeshares: This flight marketed as a codeshare flight by the following airlines:

(LG) Luxair 1819

(SQ) Singapore Airlines 2701


Och för SQ2701 står det

(SQ) Singapore Airlines 2701
(CPH) Copenhagen, DK to (BLL) Billund, DK
Operated by (JG) Jet Time on behalf of (SK) SAS 1281

Men du kommer inte hitta att ett JG**** flightnummer till salu.
 

Linmet

Medlem
För att slippa göra ny tråd. Plockar den som jag fann närmst ämnet. Försöker lägga IN Eurobonusnummer på LOTs hemsida:

Går varken med
EBS123456789
123456789
EB123456789
ES123456789


Någon som vet?

upload_2021-10-12_22-51-51.png
 

Attachments

  • upload_2021-10-12_22-51-4.png
    upload_2021-10-12_22-51-4.png
    189 bytes · Visningar: 62
Toppen