Glenn E
Medlem
Oftast måste de programmera om rumsnyckeln till den överenskomna utcheckningstiden.Precis checkat ut från IC Warszawa. Mitt inlägg är förvisso inte nödvändigtvis relaterat till varken IC Warszawa eller IHG enbart, men upplevde denna incident där senast. o
Blev som Amb erbjuden late check out och tackade ja till detta. Hade lite tight med tid vid utcheckning och kom därmed i riktning tidsnöd då mitt nyckelkort inte var förlängt till late check out. Åkte upp på 30e våningen för att konstatera detta (kortet funkade dock i hissen). Försökte ringa receptionen från korridoren utan resultat. Pep ner igen. Fick stå i kö vid receptionen för att få mitt ärende fixat (re-altiverat nyckelkort), trots yvigt signalerade till all personal att jag hade bråttom. Upp å hämta prylar etc för att sen lämna nyckeln och dra. Slog ett getöga på räkningen och noterade att det var en högre rate en det jag bokat... Damen började knappa svettigt på dator. Jag bad dem lösa det över email innan jag sprang till tåget. 1min, sen "dörrarna stängs". Pust!
Det är inte första gången jag upplever dörrnycklar som deaktiveras innan check out, speciellt om man får late check out. Vad säger ni andra rutinerade senutcheckare! Brukar ni vidta någon speciell process för att undvika detta problem? Känns ju som att fråga inte alltid hjälper...
Med facit i hand kan man ju såklart kräva att resande skall ha mer marginal. Men med express check out och predikterbart gångavstånd till en tågstation tycker jag att det är ok med något kortare marginaler.
Så, nu är jag snart tillbaka på 37 grader C.
Detta gjorde jag sist för ett par veckor sedan på Hilton Shanghai. De gjorde detta utan anmaning.