Senaste nytt

InterContinental Dubai Festival City, vad kan jag förvänta mig?

johhenrik

Medlem
Jag måste ner till Dubai nu i helgen och har bokat Club room på IC Festival City. Ska bli lite kul att prova som ny RA faktiskt . Jag har lite förväntningar då det inte fanns vanliga rum att boka, så med lite tur kan det bli en nice uppgradering. :)

Nån som har lite tips om loungen där? Vad har jag att se fram emot? :) Har bott på IC där förut, även om jag brukar välja CP pga priset. Har dock inte bokat club förut, så har inte sett loungen. Den kostade ju typ 800-900kr att få tillgång till, så det var lite svårt att motivera tyckte jag. :)
 

jumbooze

Medlem
Hej!
Jag ska passa på att göra en review innan du åker men bara en sak, loungen har mycket hög klass på mat! Och serverar även afternoon tea och skumpa på kvällen! Enjoy!


Och som RA får du säkert en fin uppgradering jag som Plat Amb fick en suite...
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Som RA utan club bokat fick vi en rejäl svit som set ut som den jumbooze lagt upp bilder från. Som RA fick jag välja Clubroom eller 1 bed Suite, valde svit då jag reste med familjen och vi var fler på resan.
Detta hotell är inte Four Seasons eller Mandarin Oriental, men för pengarna är det väldigt bra och lyxigt med suverän house keeping. Tror dom städade vårt rum 3 gånger per dag. Som helhet kanske det bästa IC's i IHG portföljen.
RA + Club bör ge dig en mycket trevlig upgrade till Club Suite med 1 eller 2 bedroom.
 

jumbooze

Medlem
jumbooze: Jag blev lite intresserad av att veta vad highrollern lämnat kvar i nattduksbordet.

Många shoppingkvitton + bland annat ett växlingskvitto på 5500 USD -> AED från the mall of emirates
det var då gästen kvalade in som highroller :D

Och highroller är ju inte medvetna som vi för hade det varit jag hade ju allt gått på AMEX!
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

jumbooze

Medlem
Som RA utan club bokat fick vi en rejäl svit som set ut som den jumbooze lagt upp bilder från. Som RA fick jag välja Clubroom eller 1 bed Suite, valde svit då jag reste med familjen och vi var fler på resan.
Detta hotell är inte Four Seasons eller Mandarin Oriental, men för pengarna är det väldigt bra och lyxigt med suverän house keeping. Tror dom städade vårt rum 3 gånger per dag. Som helhet kanske det bästa IC's i IHG portföljen.
RA + Club bör ge dig en mycket trevlig upgrade till Club Suite med 1 eller 2 bedroom.

Åker man med barn så är ju inte loungen ett alternativ på kvällen ändå så....
 

johhenrik

Medlem
Har bokat två nätter i Club Room där nu; Feb 16 - 18. Skönt att se att de tillåter att man är i club loungen fram tills ens flyg går. Ibland kan man få be lite för att få till det. Exempelvis har jag fått lova en gång att jag inte kommer dricka något utan bara sitta o jobba. Man kan väl säga att jag glömde mitt löfte snabbt och glatt accepterade Champagnen de serverade... :p
 
Toppen