Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Sinatra

Medlem
Jaha, tack, missförstod att du menade själva fördelarna men skärmdump var en bra idé! Tack allihop för bra idéer och tips! :)
 

FF#1

Medlem
Jag har funderingar på att köpa ett Ambassador, men har några funderingar?

Man får tydligen ett PC gold, men vad gör man om man redan har ett?
Kopplar man ihop dem när man beställer Ambassador, så man inte får ett nytt kort?

Någon som vet vad som händer om man först skaffar ett Ambassador och sen statusmatchar PC kortet till platina, funkar det?

Någon som vet om man får garanterade uppgraderingar även på Reward stays?

många frågor.... tack på förhand!
 

jumbooze

Medlem
Någon som vet vad som händer om man först skaffar ett Ambassador och sen statusmatchar PC kortet till platina, funkar det?

Någon som vet om man får garanterade uppgraderingar även på Reward stays?

Jag gjorde detta, dvs först köp av AMB Guld och sedan statusmatch.
Garanterade uppgraderingar på rewards verkar vara lite beroende på dagsformen på hotellet, YUMV eller YMMV
baserat på vad jag har läst.
 

FF#1

Medlem
Jag gjorde detta, dvs först köp av AMB Guld och sedan statusmatch.
Garanterade uppgraderingar på rewards verkar vara lite beroende på dagsformen på hotellet, YUMV eller YMMV
baserat på vad jag har läst.

tackar för informationen, men är det samma Priority club som man har tidigare eller får man ett nytt?
har ett PC med 100000p på.
Håller på att optimera hösten resor samt nästa års USA semester som innehåller mycket IHG.
Blir nog att köpa ett Ambassador certifikat.
 

jumbooze

Medlem
tackar för informationen, men är det samma Priority club som man har tidigare eller får man ett nytt?
har ett PC med 100000p på.
Håller på att optimera hösten resor samt nästa års USA semester som innehåller mycket IHG.
Blir nog att köpa ett Ambassador certifikat.

Jag hade inget konto innan så jag vet inte.
@Hooooooomeeerrrrrr?

Själv är jag sugen på RA (Royal Amb.) :D
 

Concorde

Founding Member
Ditt nuvarande IHG konto behåller du och blir Gold Ambassador.

Vad gäller RA är det ingen som vet förutom några på Ambassador programmet.
Frågar du Manilla eller UK (Kundtjänst) får man olika besked varje gång (dvs dom vet inte). Intressant är att höra på vilka nivåer folk kvalar eller förnyar på. Det verkar vara en kombination av nätter och spend, med övervikt på Intercontinental.
Minst 60 nätter varav 30 eller så på minst 3 olika IC plus 30 nätter till på HI, CP, HIX osv...
En del blir förnyade på mindre totala (som jag förra året med ca. 43 IC nätter och 7 till på CP och HI).
Notera att dom är betalda vistelser, inte poäng.

Men, ni kan ju "köpa" RA också för allt mellan 3,000-6,000 SEK. Väl värt det om man har mer än 10 nätter per år på IC.
 

FF#1

Medlem
Ditt nuvarande IHG konto behåller du och blir Gold Ambassador.

Vad gäller RA är det ingen som vet förutom några på Ambassador programmet.
Frågar du Manilla eller UK (Kundtjänst) får man olika besked varje gång (dvs dom vet inte). Intressant är att höra på vilka nivåer folk kvalar eller förnyar på. Det verkar vara en kombination av nätter och spend, med övervikt på Intercontinental.
Minst 60 nätter varav 30 eller så på minst 3 olika IC plus 30 nätter till på HI, CP, HIX osv...
En del blir förnyade på mindre totala (som jag förra året med ca. 43 IC nätter och 7 till på CP och HI).
Notera att dom är betalda vistelser, inte poäng.

Men, ni kan ju "köpa" RA också för allt mellan 3,000-6,000 SEK. Väl värt det om man har mer än 10 nätter per år på IC.

Tack för informationen.
Precis vad jag tänkte, blir det nog många nätter så är det ju värt att köpa ett certifikat, speciellt om man har mycket planerat privat.
2 stegs uppgradering, borde ge ett hyfsat rum för vettigt pris. Gratis minibar är trevligt på semester.
 

Concorde

Founding Member
Precis, på semester :)
Det är en smart förmån eftersom vi som bor på IC ofta helt enkelt inte kan nyttja denna vidare mycket, såvida vi inte vill bli grava alkoholister.

Angående uppgradering blir det minst ett Executive Room eller ofta en svit från billigaste standard. Beror på hur deras rums struktur ser ut. Vissa hotell är bättre än andra. Många hotell låter en även nyttja alla förmåner trots att man bokat med poäng!

Boston kan man boka lägsta kategori och slutar som regel i en svit på 100m2, med Club Access.
 
Last edited:
Toppen