Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

johhenrik

Medlem
Välkommen till klubben! ;) Ambassador är otroligt förmånligt tycker jag. Jag bor alltid i en stor fin svit på mina Shanghai-resor och jag är grymt nöjd. Kostar runt 1200-1400Kr per natt. Jag brukar köpa Club Room, så gratis Duval Leroy skadar inte heller, under happy hour. ;)
 

jumbooze

Medlem
Tänk vad mycket bra man lär sig på BC. Köpte Ambassador nyss. Blir kanon för nästa semester i september.

Passa då på att skaffa Accor Platinum via annan tråd sedan matcha mot Best Western Diamond för att sedan matcha BW Diamond med IHG Platinum så du blir AMB Platinum så får du mera poäng (kolla även på vilka kampanjer du kan regga dig på).


Lite sent nu men jag skriver det för andra kanske kan använda det.

Vad jag har förstått så är det bättre att registrera sig typ en månad innan man ska bo på flera IHG hotell då det finns "ny medlems bonusar" som har en viss giltighetstid från Signup tiden, samtidigt så ska man betänka att Weekend vouchern tar lång tid på sig att komma så man ska inte räkna med att använda den inom det närmsta.
 

MarSecLtd

Medlem
@jumbooze Har du någon bra mailadress att skicka scan på BW Diamond kortet hos IHG eller kan de ta emot bifogade filer på vanliga ihgrewardsclub@ihg.com adressen ?
 

johhenrik

Medlem
Inte kan man matcha och bli AMB Platinum? Är väl bara IHG Platinum man blir, eller har jag fel?

Edit: Sorry, såg du var AMB Gold redan.
 

MarSecLtd

Medlem
@jumbooze Jag hoppade över telefonsamtalet och skickade req direkt till Ambassador's egna mail, tog 5min så var kontot uppgraderat. Tack för tipset ang BW.
 

Sinatra

Medlem
InterContinental - Ambassador

Hej,

jag har årligen en konferens i Washington DC och har alltid bott på JW Marriott. Nu har jag fått erbjudande på Willard Intercontinental för i princip samma pris. Jag har just blivit IHG-guldmedlem. Är det värt att bli ambassador också? Vi ska ha runt fyra rum och bor där i sex nätter.

Får alla rum alla fördelar eller bara medlemmen? och kan jag som medlem åka några dagar tidigare och låta de andra checka ut själva?
 
Toppen