Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Homer

Medlem
Det är ju dessutom per stay
Fick ett "officiellt" mejl om ändringarna för Ambassador nu:

NEW EXCLUSIVE BENEFITS
STARTING IN EARLY 2019:

• Platinum Elite status in IHG® Rewards Club -
tidigare Gold Elite
• Up to USD20 restaurants & bars credit for every stay*** - inget tidigare
• Ambassador Benefits Guarantee to ensure you make the most out of every stay - betyder vad?
• E-delivery of complimentary weekend night certificate - skönt att slippa papperslappen


ADDITIONAL BENEFITS FOR STAYS IN GREATER CHINA ONLY:
• One complimentary breakfast every night you stay
• 15% discount on restaurants and bars


En liten brasklapp finns dock angående uppdatering av förmånerna 2019:
For full programme terms & conditions to be updated early 2019 visit here.



Inget nytt där,
samma som redan står på hemsidan AMBASSADOR ENHANCEMENTS | InterContinental Hotels & Resorts
 

Homer

Medlem
Det är den sista biten av detta ryktessurr som är oroväckande. Förvisso händer det att uppgraderingar "köps ut" redan idag (med lägre rate om de inte har lediga rum). Detta är enligt min erfarenhet inte så vanligt, men händer. Om det däremot blir en legitim väg ut att (för en relativt billig peng) köpa ut Amb-perks, är det helklass i min mening. "Tyvärr, vi kan inte uppgradera dig till en svit denna gång, men du får en burgare å ett glas rödtjut, så drar vi ett streck över det, right?"

Återstår att se hur detta materialiseras.

$50 per vistelse, inte per natt, dessutom inte kontant utan food or spa credit.


Fast det kan ju vara värt att be om en late check-out även om man inte behöver det
och hoppas att man får $50 i stället ;)
 

Kris

Medlem
På IC Hong Kong för 10 dagar sedan fick jag utöver gratis drink i baren även en 135HKD voucher att nyttja på valfritt i restaurangerna eller dra av mot nota. Vet inte varför men tyckte de sa något om Spire. Den funkade ju på allt så hoppas dessa 20$ gör det också.
Jag har fått motsvarande på IC Hong Kong och även på ett par crowne plaza i Kina om jag minns rätt. Detta har annonserats som en Spire-förmån. Kunde, precis som du sa, avräknas från valfri nota. En helt ok förmån. Hoppas såklart också att Ambassador-varianten blir motsvarande. (fingers crossed :))
 

Kris

Medlem
Bara frukost i Kina? Tycker de kunde utmana Hilton lite bättre än så...
Nu är jag optimist:
Det kommer... :rolleyes:Låt oss se när hela utrullningen är färdig. Påverkar inte mig personligen så mycket, men hade varit ett rimligt steg för att matcha ex. Hilton. Fast mer rimligt hade vara att ge ex. frukost för Spire också och inte bara Ambassador.

Kanske pågår det hårda förhandlingar med vissa hotellägare utanför Kina? Men att de ville gå ut med "glada nyheter" så fort som möjligt?
 

jumbooze

Medlem
Kanske pågår det hårda förhandlingar med vissa hotellägare utanför Kina?
Eller så gör priset på congee att man kunde bjuda på frulle lättare ;D
Kanske kommer finnas ett Ambassador Frukostbord likt det som finns för vissa "fattiga" Hilton Gold där man får en skål congee och knallorange juice? Eller är jag inte optimist längre
 

Kris

Medlem
Eller så gör priset på congee att man kunde bjuda på frulle lättare ;D
Kanske kommer finnas ett Ambassador Frukostbord likt det som finns för vissa "fattiga" Hilton Gold där man får en skål congee och knallorange juice? Eller är jag inte optimist längre
Med lite branding kommer man långt. "Euroshopper-frulle by Intercontinental". Lite multivitaminsaft och gårdagens croissanter, så kör det. ;) Dock osäker på om Euroshopper erbjuder congee ...
 

ILS2

Medlem
IHG Rewards Club InterContinental Ambassador & Royal Ambassador Changes 2019 (Confirmed) | LoyaltyLobby

Jeg ønsker lykke til og god bedring til de hotellene som velger å tilby RAs 50 USD vouchers i stedet for oppgradering...

Minibarkonseptet for RA er også en oppskrift på konflikt der man risikerer å bli avkrevd småpenger ved utsjekk fordi man har brukt opp "kvoten" sin - for ikke å snakke om situasjoner der det oppstår uenighet om hva som faktisk er tatt fra minibaren (sensoren løper jo løpsk bare du rører produktet). Snakk om å sende gjesten avgårde med et dårlig sisteinntrykk.

For å legge godviljen til, kan man si at de nye reglene er anse som "minimumskrav", så står hvert enkelt hotell fritt til å levere bedre enn dette for utvalgte gjester.
 

Kris

Medlem
Förutsatt att detta modesta besked (inget email eller annan comms, bara en post i poängflödet) betyder vad jag tror så kommer 2019 bjuda på free flow congee och multivitaminsaft. Wehey!

Nuvarande status varar januari 2019 ut (ändrades ju sista omgången för att undvika att folk satt som på nålar eof year), så jag förväntade en renewal först under januari.

Screenshot_2018-12-29-12-36-06.png
 
Toppen