Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Ricci

Medlem
Jag förlängde mitt Ambassador och det kostade 150dollar (en höjning med 50dollar sedan förra året:mad: )
Men var hittar man kraven för att bli RA?
 

jumbooze

Medlem
Vad man ser på FT så snackar de om att man ska tillhöra deras top 1%, så det flyter lite men om du har 60-70 nätter lite blandat över IHG med övervikt på IC nätter så tror jag du kan kontakta dem och se om de kan överväga dig...

(min gissning 2cents)
 

Concorde

Founding Member
Jumbooze, 5000 poäng reggar du själv med en kod som kommer i welcome letter.

Ricci; finns inga officiella krav för att nå RA. I alla fall inget som IHG publicerat. Det diskuteras självklart vilt vad kraven skulle kunna vara på flyertalk...
Men det verkar helt klart vara en kombination av spend samt antal nätter på hotell inom IHG kedjan.
Mer eller mindre bekräftat är att man behöver många IC nätter.

Hamnar man över 40 betalda IC nätter med totalt 50-60 IHG nätter ligger man bra till.
Jag förnyade RA förra året med ca 43 IC nätter, 7 Crowne Plaza samt några enstaka Holiday Inn.
Tre olika IC och ofta hade jag bokat två rum som ju räknades mot min spend. Samt att 40% av nätterna var med Club Acccess, dvs högre rums och pris kategori. Corporate rate kan också spela in, även om dom ofta är billigare än best flex.
 

jumbooze

Medlem
Får man inte statusen innan man får paketet?

Dvs blir jag inte PC guld och Ambassador innan paketet kommer fram? :/
 

johhenrik

Medlem
Jag bor 8-9 nätter varje kvartal på IC Shanghai Expo. Bokar alltid Club Room och blir uppgraderad till en schysst svit varje gång. Jag fick mitt AMB genom att bo 3 nätter på IC, så man kan ju lugnt säga att jag fått valuta för pengarna. Jag är grymt nöjd och lär ju lätt pröjsa de $150 när mitt medlemskap går ut. Som sades i tråden, troligen det bästa programmet av alla, om man har möjlighet att bo på IC lite då och då.
 

Concorde

Founding Member
det blir nästan 40 IC nätter per år, Club Rate. Kan vara en ide att ringa dom och fråga om dom kan tänkas ge dig RA, eller vad dom vill att du ska göra extra för att nå dit.
 

jumbooze

Medlem
Har nu bokat min WeekendVoucher i Bangkok, blev uppgraderad från Club till Suite som AMB, detta redan på bokningen när de justerade priset efter vouchern. Så det blir ca 1200 kr / natt för de 2 nätterna. Ska bli skoj att testa.

Nu ska man bara se om man kan bli RA innan decembers långresa.
 

jumbooze

Medlem
Har idag "köpt" status för 200, nu blir frågan hur blir man Royal :D

Här verkar det stå att någon kan "köpa" in mig som member, någon RA här som vet hur det funkar?
loyaltylobby.com/2012/12/09/complimentary-intercontinental-royal-ambassador-referrals-gone/

Fick välkomstpaketet igår, mycket snyggare låda än EBG "paketet".

Sammanställningen av förmåner saknar följande;

* Complimentary pay-TV film per stay
 
Toppen