Senaste nytt

Inställt flyg från Sälen (Scandinavian Mountains) med TUI

Axxo

Medlem
De är skyldiga att till duty of care som är någon form av förtäring efter X timmar. Om de sedan måste erbjuda mer efter Y timmar låter jag vara osagt. Läs på i 261/2004 så står detta i klartext.

Ingen idé att du tar det med TUI om du inte har massa fritid. Dra det med amex istället så löser de det åt dig.

Tack!

Ringde Amex för en stund sedan, dom tog mina utlägg på mat och taxi utan några konstigheter.
 

taxvalp

Medlem
De är skyldiga att till duty of care som är någon form av förtäring efter X timmar. Om de sedan måste erbjuda mer efter Y timmar låter jag vara osagt. Läs på i 261/2004 så står detta i klartext.

Ingen idé att du tar det med TUI om du inte har massa fritid. Dra det med amex istället så löser de det åt dig.

Helt rätt, det är därför man har försäkringen för att slippa krångel. Man kan ju ändå bara få ersättning mot kvitton från ett håll om man ska hålla sig på rätt sida lagen. Ibland tar Amex försäkringsbolag det vidare till flygbolaget bakom kulisserna (har hänt mig) och den processen betalar vi ju månadsavgiften för att slippa engagera oss i...
 

pswe

Medlem
Kan man verkligen använda två försäkringar ? Trodde det bara gick att använda en.
Samma utlägg får bara användas en gång. I en del hemförsäkringar är förseningsmomentet utformat som en schablon utan krav på utläggsredovisning. Jag hade undersökt vad som gäller hos If.
Sedan kan det vara värt att överväga om det finns en risk i att skadehistorik påverkar framtida premie och om beloppet man eventuellt får ut är värt detta.
 

Axxo

Medlem
Samma utlägg får bara användas en gång. I en del hemförsäkringar är förseningsmomentet utformat som en schablon utan krav på utläggsredovisning. Jag hade undersökt vad som gäller hos If.
Sedan kan det vara värt att överväga om det finns en risk i att skadehistorik påverkar framtida premie och om beloppet man eventuellt får ut är värt detta.

Såg nu att IF erbjuder 500 kronor i ersättning efter 6 timmars försening. Om premien påverkas att man använder detta så är inte 500 kr värt det. Jag har ReseXtra men det verkar ändå inte ge något extra.
 

Mr Basic

Medlem
I vissa fall kan det vara ok, bara man är ärlig så är det ingen fara. Senast jag drabbades fick jag ersättning för gjorda utlägg av Amex och en schablonersättning från Länsförsäkringar. Informerade båda parter och det fanns ingen motsättning enligt dem.
 
Toppen