Senaste nytt

Inställt flyg från Sälen (Scandinavian Mountains) med TUI

Axxo

Medlem
Mitt flyg till Göteborg blev precis inställt, planet kunde inte landa på grund av tjock dimma och var tvungna att flyga vidare till Arlanda. Dom meddela precis att piloterna kommer ta ett beslut senare när dom landat på Arlanda för att se om dom kan flyga tillbaka hit och hämta oss. Dom meddela även att det inte ser jätte ljust ut och att dom återkommer med mer information när dom vet mer. Det ironiska är att det inte går några flyg från sälen förrän torsdag så det är inte bara att ta ett annat flyg.

Vet någon om någon försäkring täcker detta? Tänker för mat kostnader, boende etc om planet inte kommer tillbaka inom kort?

Bokat med: TUI
Betalt med: Amex Elite
(Har stora hem försäkrings med IF samt en extra reseförsäkring via dom)

Tacksam för råd :)
 
Det går en buss från Sälen klockan 17.05 till Malung där du byter till buss mot Torsby 19.00 sen och byte i Kil till tåg 22.42. Framme i Göteborg 00.45.

Eller så väntar du bara och ser vad TUI gör. Försäkringar är ju inte aktuellt om dom löser det.
 

Axxo

Medlem
Dom meddela precis att min flight kommer ställas in. TUI Erbjuder nu buss till Göteborg. Riktigt segt. Tror ni att man kan få ut något ersättning för inställt flyg av Amex Elite eller något?

Dom vet heller inte vart i Göteborg dom komma släppa av alla så jag kommer förmodligen behöva ta taxi därifrån hem då det kommer bli sent.
 

pswe

Medlem
Dom meddela precis att min flight kommer ställas in. TUI Erbjuder nu buss till Göteborg. Riktigt segt. Tror ni att man kan få ut något ersättning för inställt flyg av Amex Elite eller något?

Dom vet heller inte vart i Göteborg dom komma släppa av alla så jag kommer förmodligen behöva ta taxi därifrån hem då det kommer bli sent.

If ger 500 efter 6 timmars försening. Om jag minns rätt är det schablon utan kvitton.

AmEx ger ersättning efter 4 timmar mot kvitton för mat, logi och resor. Max 2000kr. Så köp med dig lite gott till bussen o spara kvittot.
 

taxvalp

Medlem
Dom meddela precis att min flight kommer ställas in. TUI Erbjuder nu buss till Göteborg. Riktigt segt. Tror ni att man kan få ut något ersättning för inställt flyg av Amex Elite eller något?

Dom vet heller inte vart i Göteborg dom komma släppa av alla så jag kommer förmodligen behöva ta taxi därifrån hem då det kommer bli sent.

Du har villkoren här. Max 2000 kr per person för mat, dryck och logi mot kvitto.
https://www.americanexpress.com/con...s/forsakringsvillkor/sas-elite_kreditkort.pdf
 

palmen

Moderator
Dom meddela precis att min flight kommer ställas in. TUI Erbjuder nu buss till Göteborg. Riktigt segt. Tror ni att man kan få ut något ersättning för inställt flyg av Amex Elite eller något?

Dom vet heller inte vart i Göteborg dom komma släppa av alla så jag kommer förmodligen behöva ta taxi därifrån hem då det kommer bli sent.
Amex elite ger inte några pengar för försening, men täcker en viss summa i extra utgifter om försening blir mer än x timmar.

EU 261/2004 kommer inte vara applicerbart pga vädret, men flygbolaget är skyldiga att ta hand om er enligt duty of care.
 
Toppen