Senaste nytt

Ingen uppgradering från svit på Hilton?

freppa87

Medlem
Halloj!
Åker snart till Doubletree Islantilla och har bokat en 1-bedroom suite. Nästa kategori är en 2-bedroom suite som vi hoppades få en uppgradering till (bl.a. för att parkering ingår då men alltid nice med mer utrymme). Jag brukar alltid kontakta hotellet inför min vistelse och snällt fråga om en uppgradering är möjlig men fick då svaret:

Regarding a free upgrade to 2 bedroom suite, we are very sorry but we cannot confirm this... As Diamond, you can book the King Deluxe Room and we can give you a free upgr to one bedroom suite if available but we never use the 2 bedroom suites to give free upgrades (at least, the information we have, is that we are not obliged to do so). In addition to this, our 2 bedroom suite has one bedroom in one floor and a second bedroom in another floor, we are really not sure if it would have been the most appropriate stay for you… We thank you in advance for your understanding and we wish you a nice trip and a great stay with us!

Jag förstår att uppgraderingar inte är garanterade men det verkar som att hotellet har mycket god tillgång på dessa 2-bedroom suites (finns 9st tillgängliga hela vår stay på 8 nätter). Men visst finns det ingen begränsning att dessa skulle undantas? Men termen är ganska vag nu med "Space-available upgrade to a preferred room".

Vi är nöjda oavsett, bokar ju det rum jag förväntar mig att få men ville ändå kolla med er andra om input!
Mvh
 

Tonton

Medlem
Men visst finns det ingen begränsning att dessa skulle undantas? Men termen är ganska vag nu med "Space-available upgrade to a preferred room".

Jodå! Jag tycker det är smidigast att kika i appen. Där står det tydligt.

Hilton skrev:
Enhance your stay with space available room upgrades*
Upgrades for Diamond Hilton Honors members may include upgrades up to "junior", "standard" or "one-bedroom" suites.

IMG_1860.jpg
 

airac

Medlem
Stämmer nog, källa Hilton Honors Terms & Conditions

Upgrades for Diamond Hilton Honors Members may include upgrades up to “junior”, “standard” or “one-bedroom” suites. Upgrades exclude executive suites, villas and specialty accommodations/floors/towers (which may include, but not limited to, "Vista," "Villa," or “Club” accommodation types), subject to the discretion of the hotel.
 

jerixon

Medlem
Kikat på hotellet flera gånger senaste månaderna.
Ge gärna en review sen, inklusive golfbanan :D

Njut av semestern!

Halloj!
Åker snart till Doubletree Islantilla och har bokat en 1-bedroom suite. Nästa kategori är en 2-bedroom suite som vi hoppades få en uppgradering till (bl.a. för att parkering ingår då men alltid nice med mer utrymme). Jag brukar alltid kontakta hotellet inför min vistelse och snällt fråga om en uppgradering är möjlig men fick då svaret:

Regarding a free upgrade to 2 bedroom suite, we are very sorry but we cannot confirm this... As Diamond, you can book the King Deluxe Room and we can give you a free upgr to one bedroom suite if available but we never use the 2 bedroom suites to give free upgrades (at least, the information we have, is that we are not obliged to do so). In addition to this, our 2 bedroom suite has one bedroom in one floor and a second bedroom in another floor, we are really not sure if it would have been the most appropriate stay for you… We thank you in advance for your understanding and we wish you a nice trip and a great stay with us!

Jag förstår att uppgraderingar inte är garanterade men det verkar som att hotellet har mycket god tillgång på dessa 2-bedroom suites (finns 9st tillgängliga hela vår stay på 8 nätter). Men visst finns det ingen begränsning att dessa skulle undantas? Men termen är ganska vag nu med "Space-available upgrade to a preferred room".

Vi är nöjda oavsett, bokar ju det rum jag förväntar mig att få men ville ändå kolla med er andra om input!
Mvh
 

Berglund

Medlem
Åker snart till Doubletree Islantilla och har bokat en 1-bedroom suite. Nästa kategori är en 2-bedroom suite som vi hoppades få en uppgradering till (bl.a. för att parkering ingår då men alltid nice med mer utrymme). Jag brukar alltid kontakta hotellet inför min vistelse och snällt fråga om en uppgradering är möjlig men fick då svaret:
Man kan generellt tänka ungefär såhär:
Uppgradering till "standardrum och standard sviter", sådana rum som hotellen har många av, det kan man oftast/rimligtvis förvänta sig. Gratis uppgradering till "specialrum", exempelvis varianter av toppsviter, är betydligt svårare och inget man normalt kan räkna med.
Har man ett av något, ger man ogärna bort det till någon annan - för då har man själv noll kvar.

Därefter skall sägas att som gäst alltid kan ha tur och få något riktigt fint ändå. Det händer absolut! Är man dessutom återkommande, igenkänd, gäst på ett särskilt hotell då ökar naturligtvis chansen att få specialrum utöver det vanliga.
 
Last edited:
Toppen