Senaste nytt

Ingår dryck i SAS Longhaul till USA? SAS go

Tjena, Mina föräldrar ska åka till MIAMI från Arlanda nu till veckan och undrar om vad som egentligen ingår i SAS GO, det jag hittat här på Business Class är att det enbart ingår en alkoholri dryck till första serveringen. Stämmer detta?
 

palmen

Moderator
Tjena, Mina föräldrar ska åka till MIAMI från Arlanda nu till veckan och undrar om vad som egentligen ingår i SAS GO, det jag hittat här på Business Class är att det enbart ingår en alkoholri dryck till första serveringen. Stämmer detta?
Stämmer helt och hållet, vill de ha mer får de köpa. Man brukar dock få en vattenflaska samt någon mindre dryck till andra serveringen.
 

AndersSt

Medlem
enbart ingår en alkoholri dryck

Det går att förbeställa sk "premium dining" som börjar på 190:- och då inkluderar 2 alkoholhaltiga drycker t ex vin och avec. Med tanke på att drycker kostar runt 70-90:- styck från menyn så kan det ju faktiskt vara prisvärt. Jag har provat detta en gång och helt ärligt var det kanske inte så väldigt "premium" men ändå trevligt med lite bättre förrätt, dessert och riktiga glas/bestick.

SAS introduces premium dining for SAS Go travelers - SAS

Food & beverages to enjoy onboard | SAS
Pre-order meals
 

Hachans

Medlem
Det går att förbeställa sk "premium dining" som börjar på 190:- och då inkluderar 2 alkoholhaltiga drycker t ex vin och avec. Med tanke på att drycker kostar runt 70-90:- styck från menyn så kan det ju faktiskt vara prisvärt. Jag har provat detta en gång och helt ärligt var det kanske inte så väldigt "premium" men ändå trevligt med lite bättre förrätt, dessert och riktiga glas/bestick.

SAS introduces premium dining for SAS Go travelers - SAS

Food & beverages to enjoy onboard | SAS
Pre-order meals

Nej, det är i princip plusmåltiden du får.
 

AndersSt

Medlem
Nej, det är i princip plusmåltiden du får.

Ja, det är väl i princip motsvarande Plus-servering, men du kan välja mellan kyckling, kött eller vegetariskt när du förbeställer och det brukar vara en liten princesstårtbakelse som dessert vilket jag inte sett i Plus tidigare. Hur som helst så ingår det 2 drycker som annars kunde kostat uppemot 180:-
 

mha321

Medlem
Ja, det är väl i princip motsvarande Plus-servering, men du kan välja mellan kyckling, kött eller vegetariskt när du förbeställer och det brukar vara en liten princesstårtbakelse som dessert vilket jag inte sett i Plus tidigare. Hur som helst så ingår det 2 drycker som annars kunde kostat uppemot 180:-
Nej, plusmåltiden är onekligen allt annat en premium.

Men i övrigt håller jag med -- om man förväntar sig konsummera 2 alkoholdrycker under resan, så kan det definitivt bli prisvärt -- priset för själva måltiden blir ju inte många kronor då.
 

Hachans

Medlem
Ja, det är väl i princip motsvarande Plus-servering, men du kan välja mellan kyckling, kött eller vegetariskt när du förbeställer och det brukar vara en liten princesstårtbakelse som dessert vilket jag inte sett i Plus tidigare. Hur som helst så ingår det 2 drycker som annars kunde kostat uppemot 180:-

Prinsessbakelsen har funnits i plus vid tillfälle! Alltid jackpot när jag fick min lchf-ätande sambos bakelse också! :D
 

lucasd

Medlem
Det ingår just nu två drycker till första serveringen i Go. En öl/vin samt en läsk/juice. Önskar man annat får man köpa till det. Hur länge detta gäller är oklart, men det handlar om att man byter betalningslösning och alla kort inte fungerar.

Just nu är det en morotskaka i Plus och på Premium-brickorna. :)

Åkt både i Plus och Go nu i februari.
 
Toppen