Indenrigstrafikken forlader Terminal 1 på Københavns Lufthavn 1. april 2015

Diskussion i 'BusinessClass.dk' startet af Redaktionen, 6 August 2014.

  1. Redaktionen

    Redaktionen Medlem

    Allerede fra næste år bliver det nemmere at være en af de mere end 1,5 millioner indenrigspassagerer der hvert år passerer gennem Københavns Lufthavn, flyselskaberne og Københavns Lufthavn har nemligt valgt at lukke Terminal 1. Det betyder at passagerer der rejser indenrigs efter 1. april 2015 ikke længere skal benytte Terminal 1, men fremover Terminal 2 & 3.

    Lukningen af Terminal 1 sker som en del af en ny takstaftale mellem lufthavnen og flyselskaberne om priserne for at benytte lufthavnen. Lukningen af indenrigsterminalen medfører dog ikke kun ændrede takster for flyselskaberne, den største ændring bliver nok for de passagerer der rejser til og fra lufthavnen med tog og metro – de vil får markant kortere afstand fra perron til terminal.

    Også passagerer der er i transit mellem indenrigs- og udenrigsfly vil få det nemmere. Thomas Woldbye, administrerende direktør i Københavns Lufthavn vurderer at de nye tiltag vil være med til at binde Danmark bedre sammen. Det bliver nemmere at skifte fly fra indenrigs og rejse via CPH ud i verden.

    Flyselskaberne er også begejstrede, koncerndirektør i SAS, Flemming Jensen fremhæver blandt andet muligheden for at tilbyde alle SAS’ kunder de samme gode faciliteter og services. Hele rejse oplevelsen forenkles da de rejsende kommer tættere på tog og metro og nu får mulighed for at udnytte SAS Fast Track og Lounge. Sammenlægningen får dog ikke kun betydning for passagererne, hos SAS forventer man at sammenlægningen vil være med til at øge produktiviteten.

    Samme begejstring findes også hos Norwegian, der er det næststørste flyselskab i Københavns Lufthavn. Her forventer man at samlingen af flytrafikken vil føre til bedre udnyttelse af flyene og derved give mulighed for fortsat at tilbyde billige flybilletter.

    Det skal bemærkes at de gater der idag tilhører Indenrigsterminalen stadig vil være i brug, men fremover som en “finger” og ikke en terminal.

    Læs mere »
     
  2. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Jeg synes det er et godt tiltag, spørgsmålet er bare hvem der skal trækkes med de gater der stadig ligger langt fra både Terminal 2 & 3 - nogen vil stadig få en lang gåtur, den bliver bare airside nu.
     
  3. Jacob

    Jacob Medlem

    Jeg synes det er super. Afstanden mellem Terminal 1 og 3 er forfærdelig.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×