Senaste nytt

Incheckning och lounge med TAP på Arlanda

Agö

Medlem
Är Check-In för TAP fortfarande vid disk 34-36 eller styr SAS den nuförtiden?
Enligt Swedavia:

upload_2016-6-15_21-15-0.png
 

Jonas C

Medlem
Oj ok! Är det Menzies som gör check-in? Finns en *G check-in/baggage drop där?
De har en Business Class disk som man kan använda om man har guldkort. Enda haken är att de alltid glömmer bort att tända skärmarna, trots att det står en massa folk och köar, så risken är att det står Economy pax bakom Business disken och vägrar flytta sig när skärmarna tänds på.
 

Per N

Medlem
Är det någon som har uppdaterad info om TAP:s incheckning av bagage på Arlanda? Tidigare fick man vänta till ca 2 tim före avgång. Tänkte om något är ändrat så man kan bli av med bagaget tidigare.
 

imartin

Medlem
Jag flög med TAP i Business igår från ARN. Fick fel när jag använde den automatiska slussen för fast track men sedan frågade jag personalen som stod där och de lät mig gå in. Är EBG.
Tråktigt var att det blev en bussgate. Vi fick gå ner till en vånig under den vanliga. Gaten heter 16C/16B om jag minns rätt. Har aldrig varit där och det verkade som om personalen själv inte hade varit där förrut. Blev en ganska kaotisk boarding process med två bussar där den andra kom med rejäl försening till planet eftersom en massa kabinväskor behövdes checkas in vid gaten.
 

Hafermann

Medlem
Måste säga att boardingen i Lissabon är bland de mer organiserade jag upplevt. Tre fållor:
1. Premium (*A guld och silver samt C).
2. Boardinggrupp A (bakre delen av planet).
3. Boardinggrupp B (främre delen av planet)

Respektive fålla/kö får inte tillträde förrän den förra är färdigboardad.

Ett föredöme!
 
Toppen