Senaste nytt

IHG Free Nights Faster - Jan till Apr 2019

jerixon

Medlem
4 weekends hade jag med och där faller det tyvärr. Var den bonusen som var bäst för mig :/ tillsammans med att klara samtliga och 100%
Får se vad som kommer här näst. Behöver även jag Stays/poäng på hilton :)

Min är helt görbar, men det kräver också att jag lägger alla mina stays till IHG och inte till Hilton där jag behöver poängen mer. Lär väl bli en bokning i februari i alla fall.
Jag bokade massa bonus point package under 2017 för att bli Spire, det hänger kvar fortfarande.
5 olika brands är ju inte helt optimalt heller även om just den bonusen är riktigt bra. 4 weekends är väl den som är svårast för egen del då jag sällan bor 2 dagar på samma ställe.


16,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 8 night(s) and earn 16,000 bonus points.

38,400 Discover Our Brands
Stay at 5 brands and get 38,400 bonus points.

8,400 Stay at Holiday Inn®
Stay at 2 Holiday Inn® hotel(s)—including Holiday Inn Resort® and Holiday Inn Club Vacations®—and earn 8,400 bonus points.

13,200 Saturday Stays Bonus
Stay 4 weekend(s), including a Saturday night and another night, and earn 13,200 bonus points.

7,200 Earn More, Faster
Earn 7,200 bonus points when you book 3 Bonus Points Package stay(s) and get to your next reward faster.

3,000 February Bonus Offer
Stay once in February and get 3,000 bonus points.
 

palmen

Moderator
4 weekends hade jag med och där faller det tyvärr. Var den bonusen som var bäst för mig :/ tillsammans med att klara samtliga och 100%
Får se vad som kommer här näst. Behöver även jag Stays/poäng på hilton :)
IHG borde ju fatta snart att jag inte bor lika mycke thos dom längre, alla dessa challenges baserar sig på mitt resmönster för 2-3 år sedan.
 

FFlash

Medlem
IHG borde ju fatta snart att jag inte bor lika mycke thos dom längre, alla dessa challenges baserar sig på mitt resmönster för 2-3 år sedan.

Jo, tidigare promon hade ”snabbare återkoppling till gångna stays” dvs man fick enklare erbjudan om man inte bott under sista kampanjen. Men jag har sett en tendens att kraven höjts såatt återkopplingen blivit ”långsammare”. Exempel: efter ökande takt 2016-2017 fick jag alltefter högre krav men så slutade jag övernatta 2017 - nästa 3-4 kampanjer hade fortfarande höga krav såsom jag skulle haft höga antal nätter vilket jag inte hade. Först nu efter 1,5 år borta så fick jag en hyfsad enkel version. Ändå tror jag kommer bara utnyttja den fullt men inte längre jaga Spire. Köpte bara Ambassador för att trick-förlänga Spiren men har hoppat över till Hilton
 

nissefalk

Medlem
Min fru fick denna som vi kanske kan fixa till, själv fick jag samma skit som Homer

73832-2c8fa8b5a217d1a35943c2e8fc739075.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-01-02 at 20.45.16.png
    Screen Shot 2019-01-02 at 20.45.16.png
    238,3 KB · Visningar: 289

palmen

Moderator
Jo, tidigare promon hade ”snabbare återkoppling till gångna stays” dvs man fick enklare erbjudan om man inte bott under sista kampanjen. Men jag har sett en tendens att kraven höjts såatt återkopplingen blivit ”långsammare”. Exempel: efter ökande takt 2016-2017 fick jag alltefter högre krav men så slutade jag övernatta 2017 - nästa 3-4 kampanjer hade fortfarande höga krav såsom jag skulle haft höga antal nätter vilket jag inte hade. Först nu efter 1,5 år borta så fick jag en hyfsad enkel version. Ändå tror jag kommer bara utnyttja den fullt men inte längre jaga Spire. Köpte bara Ambassador för att trick-förlänga Spiren men har hoppat över till Hilton
Mina brukar ungefär se ut så här, kräver 5-10 nights för att klara challenge. Jag har ju nästan bara bott weekends tidigare eller en dag under en weekend, jag gör ju inte det lika mycket längre så själva weekend delen falerar rätt hårt för mig.
5 brands är inte helt enkelt heller då jag ofta styrs till det som finns, men omöjligt ska det inte vara, frågan är ju dock bara om det är värt de extra pengarna att ta ett dyrare alternativ bara för lite extra poäng.
 

Kris

Medlem
Mitt krux är 4 coorporate account OCH 4 weekends. Dessa är rätt svåra att kombinera för mig (vill inte gärna förlägga tjänsteresor inkluderande lördag... :)). Well, får väl se vad som händer. Får väl pressa in något extra i schemat om det känns värt det när April börjar närma sig.
 
Tror jag har fått enklast av alla här :p Har två helger inplanerade som det är nu varav en som varar fredag-måndag så då kan jag nypa två weekends och tre brands om jag tar natten söndag-måndag på ett nytt brand och på de två av dom lägga till point package :)
För jag har väl inte missförstått det att man kan kombinera flera offers på en stay ?
Screenshot 2019-01-08 at 19.31.30.png
 

Kris

Medlem
Tror jag har fått enklast av alla här :p Har två helger inplanerade som det är nu varav en som varar fredag-måndag så då kan jag nypa två weekends och tre brands om jag tar natten söndag-måndag på ett nytt brand och på de två av dom lägga till point package :)
För jag har väl inte missförstått det att man kan kombinera flera offers på en stay ?
Visa bifogad bild 84093
Man kan kombinera flera offers med en stay.
 

Kris

Medlem
Då var det klart. Det löste sig till slut. En klar förbättring att avklarade moment krediteras samtidigt som den stat som triggar krediteras. Så snabb turn around. Dock har min sista 5/5 bonus inte krediterats ännu. Den står bara som 80% trots att alla fem delmoment är avklarade... Nåväl, får se vad som händer.
 
Toppen