Senaste nytt

IHG: En bokning, två rum, dubbla poäng?

Kris

Medlem
Är du Ambassador? Fick du isf ett erbjudande om 1000p eller drink vouchers eller var det något jag drömde ( var rätt trött vid check-in )
Yep, ambassador. Fick 1000p vid incheckning. Inget val om jag hellre ville ha drink dock. Brukar ändå alltid ta poäng när frågan kommer.
 

johhenrik

Medlem
Ok, lite hi-jack i tråden: Jag har två stays bokade på IC Berlin. En i juni och en i juli. Är det ett bra hotell? Ligger det bra till? Jag ska ner på 2 konferenser som båda är på hotellet, men jag hoppas väl få lite sightseeing gjort också.
 

jumbooze

Medlem
Ok, lite hi-jack i tråden: Jag har två stays bokade på IC Berlin. En i juni och en i juli. Är det ett bra hotell? Ligger det bra till? Jag ska ner på 2 konferenser som båda är på hotellet, men jag hoppas väl få lite sightseeing gjort också.
Läget gillade jag och hotellet likaså! Skulle faktiskt inte tveka att åka tillbaka.
 

Kris

Medlem
Ok, lite hi-jack i tråden: Jag har två stays bokade på IC Berlin. En i juni och en i juli. Är det ett bra hotell? Ligger det bra till? Jag ska ner på 2 konferenser som båda är på hotellet, men jag hoppas väl få lite sightseeing gjort också.
Gillade oxå hotellet. Bott där ett par gånger. Nice frulle dessutom. Se till att få ett rum i den gamla (högre) byggnaden om möjligt, då denna är renoverad senast. Dock ligger klubbsalongen (som jag förvisso inte provat) i den lägre byggnaden, så det blir till att traska dit i sådana fall...

Läget är bra om man vill utforska väst-Berlin. Dock <10min promenad till U-Bahn (U2 mot Prentzlauer Berg och U1 mot Kreuzberg) om man vill till de enligt min mening mer intressanta delarna av staden. Brukade tidigare alltid bo vid Alexanderplatz (finns ex ett prisvärt Indigo där; 20k poäng per natt!). Men med barn har det varit lite smidigare på IC.
 
Toppen