Senaste nytt

Hyrbilspriserna har skenat i LA jmf Avis direkt mot Holidayautos

Staller

Medlem
Bokade igår hyrbil från LAX i Avis-appen till augusti 10 dagar, de första bilar som kom upp är de där förskottsbetalningen är billigast, typ en buick för 10 000, men när jag skeollade ner i listan så dök en Ford upp längre ner för drygt 3000 om man betalar senare (samma var 15 000 om man betalade förskott). Så kan vara lönt att skrolla ner i listan för att se om det finns billigare betala senare alternativ. Ordningen i listan är efter betala förskott.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Homer

Medlem
Alternativ till att hyra bil

Hyr Motorcykel - Motorcykelturer - Harley Davidson Uthyrning | EagleRider


(Nedanstående artikel är från 2017)
Harley-Davidson teams up with EagleRider to rent out motorcycles for one-way trips - Los Angeles Times

Harley-Davidson, eager to increase market share and maintain its position as the top manufacturer of motorcycles in the U.S.,
has formed a new partnership with EagleRider, the world’s largest motorcycle rental and tour company.
Among the attractions for customers: The partnership will allow a renter to pick up a Harley in a departure city,
take an extended two-wheel tour and drop it off at another destination — without being required to ride it back.
 

hco

Medlem
Men lägger man till alla kringkostnader sen så blir det några tusenlappar till så det kan ju vara "enklare" att ta en vanlig hyrbil trots allt.
Behöver ju titta igenom försäkringar mm om de även täcker denna typ av bil med Amex Platinum mm.

Ms_hco och jag var på väg att hyra en skåpbil förra sommaren i Frankrike för att spara pengar. Men när vi räknade på försäkringen så blev det tyvärr(???) inte billigare längre, då vår vanliga 3eparts hyrbilsförsäkring inte täckte skåpbilar. Så det fick bli en vanlig liten bil istället. =/
 

Maja

Medlem
hyr du via tredjepart brukar det vara "gratis" att avboka men inte administrationsavgiften. Avis var det gratis att avboka tidigare om man bokade via SAS men det tror jag är ändrat nu. Får aldrig upp det villkoret längre
Det är gratis att avboka via Holidayautos.com, men priset ligger ändå runt 20.000. Men nu pratar vi om 1 år, det får ändå anses vara i extremt god tid även för att vara mig när det gäller att planera och boka. ;)

Vi får väl innerligt hoppas att biluthyrarna får större tillgång till bilar och att läget stabiliseras och det blir bättre framöver.
 

toer00

Medlem
Tänker hyra bil i USA nästa år och via autoeurope.se så har jag hittat hos Budeget antingen en
CHEVROLET MALIBU eller en VOLKSWAGEN JETTA. Någon som kan det här med bialr...?

I dag kör jag helst Volvo, BMW eller Audi, vilken bil väljer jag? Chevan kostar ca 3 000 kr för 5 dagar i Yellowstone (BZN - JAC),
VW kostar ca 5 000 Kr. Kommer att köra en del i berg, så vil ha en stadig och lättkörd bil... Vilken väljer jag? Baserad på bilen köregenskaper mm, 2 pers inkl 3 väskor skall gå in.
 

JohnR

Medlem
Tänker hyra bil i USA nästa år och via autoeurope.se så har jag hittat hos Budeget antingen en
CHEVROLET MALIBU eller en VOLKSWAGEN JETTA. Någon som kan det här med bialr...?

I dag kör jag helst Volvo, BMW eller Audi, vilken bil väljer jag? Chevan kostar ca 3 000 kr för 5 dagar i Yellowstone (BZN - JAC),
VW kostar ca 5 000 Kr. Kommer att köra en del i berg, så vil ha en stadig och lättkörd bil... Vilken väljer jag? Baserad på bilen köregenskaper mm, 2 pers inkl 3 väskor skall gå in.

kan du se vilken klass det är? Jag gissar att båda är (c) ?
 

Homer

Medlem
Jetta är standard och Malibu full size,
fast det är ju inte alls säkert du får någon av just dessa bilar
här ser du vilka bilar det kan tänkas handla om.


Cheap Full-Size Car Rental [Chevy Malibu & Similar] | Budget Car Rental
Examples of full-size models in the Budget fleet include the Chevrolet Malibu, Kia Optima, Toyota Camry, Ford Fusion Hybrid, and many more.


Standard Car Rental [Volkswagen Jetta & Similar] | Budget Car Rental


Guide till alla deras bilar
Budget USA Rental Car Guides: All Available Vehicles | Budget Car Rental
 
Last edited:

ekf

Medlem
Tänker hyra bil i USA nästa år och via autoeurope.se så har jag hittat hos Budeget antingen en
CHEVROLET MALIBU eller en VOLKSWAGEN JETTA. Någon som kan det här med bialr...?

I dag kör jag helst Volvo, BMW eller Audi, vilken bil väljer jag? Chevan kostar ca 3 000 kr för 5 dagar i Yellowstone (BZN - JAC),
VW kostar ca 5 000 Kr. Kommer att köra en del i berg, så vil ha en stadig och lättkörd bil... Vilken väljer jag? Baserad på bilen köregenskaper mm, 2 pers inkl 3 väskor skall gå in.
Körde runt i en Jetta på västkusten häromåret. Tre vuxna med varsin väska och en kylbox i bagaget, inga problem med plats. Tror att storleken närmast kan jämföras med Passat, fast i sedanversion. Hyrdes från Budget, så inte omöjligt att du får en sådan via dem.
 

toer00

Medlem
Vilken känns bäst att köra...? Jag har lite fördomar om att amerikanska bilar är kvalitativt lite sämre än typ Volvo, BMW, Mercedes och Audi. Hyrde än Cheva för några år sedan i Miami och den kände lite mjuk i fjädringarna...
 
Vilken väljer jag?[/SIZE]

Med risk för att skriva något du redan vet, Jetta är sedan-versionen av en Golf (lite längre alltså), med allt vad det innebär i väghållning, utrymmen, och kvalitetskänsla. Malibu är lite större men kanske lite ”mindre europeisk”.

Men som andra påpekat så är det bara en klass man får, inte nödvändigtvis en viss bilmodell.
 
Toppen