Senaste nytt

Hyrbil på Los Angeles Airport - Avis, Sixt eller annat?

jimmy_h

Medlem
Hyrde bil 2ggr på Budget på LAX i april, inga problem med sercice, bil eller lång väntetid. Bokade tidigt med deras USA kampanjkod.
Det enda negativa var att shuttlen från LAX tog tid. Passerade minst 5st Hertz och Avis bussar innan första Budget kom
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Johanna

Medlem
Tips att kolla Silvercar.

Hyrde själv en Silvercar i San Francisco tillsammans med @bnr och @Jonas C när vi var där.
De finns även i Los Angeles, Fungerade väldigt smidigt och uthyrningen är appbaserad så inga krångel med något.

De har endast silvriga Audi A4 och dem är vettigt utrustade och har även Gps och gratis wifi.
Kollade in Silvercar. Ser bra ut men jag måste regga mig för att kunna se vad de har för priser. Tyckte också att det var svårt med försäkringen. Att välja det man behöver.
 
Jag gjorde en sökning, allt verkade helt okej, förutom att max hyreslängd var 14 dagar. En annan grej var att de ville ha 1800 USD för de två veckorna jag letade upp...

Kollade upp dem inför vår resa om ett par veckor också - vidrigt dyra.

Vad skulle uppsidan med dem vara?

Kan vara så att det är vettigare alternativ för kortare hyrtid. :)
Vet att det kanske inte var billigaste alternativet men såg andra fördelar när vi endast hyrde bil 2 dagar. :D

Jag såg fördelen i smidigheten när man hämtade/lämnade bilen, Personalen hade telefoner med app där all info fanns om uthyrningarna så de klickade på namnet och tog en bild på körkortet. (Även extraförarens körkort men kostar inget extra)
Sen gick de fram till en bil och låste upp den med telefonen sen var det bara och åka, Tog mindre än 5 min att köra iväg i en bil och då var det första hyran med dem.
Då hann jag även gå ett varv runt bilen o de fotade en lastningsskada på bakluckan så det fanns med i bokningen när vi skulle lämna tillbaka den.

Sen vet man vad man får för bil och behöver inte förlita sig på uppgraderingar eftersom du vet att du får en A4. :)


Kollade in Silvercar. Ser bra ut men jag måste regga mig för att kunna se vad de har för priser. Tyckte också att det var svårt med försäkringen. Att välja det man behöver.

Ja tyvärr måste man registrera sig och vi satt o grävde ner oss i försäkringarna när vi skulle hyra.
Det slutade med att vi valde den dyraste för att vara safe eftersom det var första gången vi skulle köra i Usa. :p
 

Swedestar

Medlem
Har en kommande hyra hos Sixt på LAX. Visst får man köra utanför delstaten med deras bilar? Ska köra till Las Vegas och tillbaka till LAX. I hyresvillkoren står det att man generellt får köra i närliggande delstater (och en tabell där Nevada är listad), men läste att någon fått extrakostnader för att ha kört utanför Californien. Någon som har erfarenhet av detta?
 
Har en kommande hyra hos Sixt på LAX. Visst får man köra utanför delstaten med deras bilar? Ska köra till Las Vegas och tillbaka till LAX. I hyresvillkoren står det att man generellt får köra i närliggande delstater (och en tabell där Nevada är listad), men läste att någon fått extrakostnader för att ha kört utanför Californien. Någon som har erfarenhet av detta?

Den listan som du ser längre ner på den här sidan ska man gå efter har dom sagt till mig : Rental Information - Sixt Car rental
Värt är nog ändå att ta skärmdumpar men också skriva till support efter bokning är gjord för att verifiera att du får köra där du vill. För den där listan ändras lite då och då, jag har hittills bara sett stater läggas till på de jag är intresserad av men de kan lika väl ha tagit bort och den där straff avgiften på 0.5$/mil på HELA hyran vill man ju inte åka på.
 

Swedestar

Medlem
Grävde fram ett gammalt hyresavtal från Sixt på LAX (varför sparar jag sånt?) och där finns detta med. Denna texten står inte i några andra hyresvillkor som man kan se vid bokningen. Kan vara bra att veta om man är på rundresa i USA och hyr på en flygplats. Och som @PRJml2ENIpiC1e3L skriver så betalar man avgiften på hela körsträckan..

Sixt CA.JPG
 

Mimer

Medlem
Har alltid varit väldigt nöjd med AVIS på LAX, både hämtning och lämning.

Har aldrig varit med begränsningar i vilka delstater man får köra i men å andra sidan så har jag bara erfarenhet av AVIS och Hertz. Däremot brukar det vara big no, no på att köra in i Mexiko.
 
Toppen