Hyrbil på Los Angeles Airport - Avis, Sixt eller annat?

Diskussion i 'Lejebiler' startet af ejm, 30 Maj 2016.

1. nili

nili Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde exakt samma misstqg som pljung. Men jag stod bara 10 min i kö innan jag insåg att det skulle ta lång tid så jag promenerade till preferred-kontoret (bara några minuter). Där stod bilen och väntade på mig. Bra service och smidigt både vid hämtning och lämning (iofs SFO). Var även smidigt att ringa och ändra ställe att lämna på. Nöjd med Avis i Kalifornien

2. jonten

jonten Medlem

Sixt i lördags, shuttlen stod parkerad när vi kom ut. Så var på kontoret på 10 minuter. Ingen kö så rätt in. Han bekräftade allt och var tydlig med att jag som Platinum skulle bli uppgraderad. Sen började han ringa garaget, förstod att det var problem att hitta bil. Så efter någon minut så log han och sa att detta kan nog bli något bra. 2 minuter senare så satt vi i en BMW X5, så blev uppgraderad 2 steg. Hade bokat minsta suv:en
    Totalt problemfritt, såg ju andra som fick frågor om uppgraderingar och försäkringar osv. Men som Platinum så var det proffsigt.

3. Svenska73

Svenska73 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tog mig 1.5 timma att få bilen på Sixt (Hotel Renaissance) och jag var inte tidig. Dålig logistik. Dock var priset grymt. Det är värt det om du har tid och tålamod.

4. Avgeek

Avgeek Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi har två bokningar med Avis. Googlade det här med Avis Preferred, missförstår jag att det bara är att man har ngn form av loyaltykonto registrerat hos Avis? (det är alltså ingen status eller liknande, utan bara ett konto som man kan fixa på några minuter?)

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning hos Budget på LAX i augusti, 22 dagar för ca 550 USD för en "Grupp C"-bil inkl skatter, försäkringar o fria mil. Bokade i december och har bara sett priserna gå upp sedan dess, men någon kanske har något tips på något bättre/billigare?

6. Meazza

Meazza Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer bra.

7. Gustav Jonsson

Gustav Jonsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips att kolla Silvercar.

Hyrde själv en Silvercar i San Francisco tillsammans med @bnr och @Jonas C när vi var där.
    De finns även i Los Angeles, Fungerade väldigt smidigt och uthyrningen är appbaserad så inga krångel med något.

De har endast silvriga Audi A4 och dem är vettigt utrustade och har även Gps och gratis wifi.

Johanna synes godt om dette.
  8. Homer

Homer Medlem

Avis Preferred |

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde en sökning, allt verkade helt okej, förutom att max hyreslängd var 14 dagar. En annan grej var att de ville ha 1800 USD för de två veckorna jag letade upp...

10. Meazza

Meazza Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kollade upp dem inför vår resa om ett par veckor också - vidrigt dyra.

Vad skulle uppsidan med dem vara?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!