Senaste nytt

Hyrbil Malaga Airport

Henke

Medlem
Hej,

Ska hyra bil i Malaga i sommar (9-16/6) och har kikat runt på diverse sajter men tycker det är oerhört svårt att veta vad man ska välja, alltifrån vilken hyrbilsfirma till tankningsalternativ osv då jag är osäker på vad som ingår och vilka som är seriösa.

Kommer egentligen enbart att åka till Marbella där vi har hyrt hus och lämnar tillbaka bilen på samma ställe.

Tilläggas ska att jag aldrig har hyrt bil utomlands trots att jag är Hertz President Circle.

Någon som har något tips på vad jag ska tänka på och vad jag ska välja?
 

fcx

Medlem
* Satsa på någon av de stora: Hertz, Sixt eller Avis. De är alltid tillräckligt seriösa.

* Tanka bilen själv före återlämning.

* Ta alltid fullförsäkring från hyrbilsfirman i Medelhavsländerna. Det kostar kanske lite mer, men värt vartenda öre för att slippa käbbel.
 

DrKlas

Medlem
Välj Sixt, Avis eller Hertz och boka direkt hos en av dem. Tanken fyller du själv på någon av mackarna som finns i närheten av flygplatsen innan du lämnar tillbaka bilen. Se till att du har försäkring och betala gärna med ett kreditkort som täcker självrisken (t.ex. Santander Mitt Kort eller Coop Medmera Mer).

På Malaga flygplats har jag bara hyrt av Sixt och skulle välja dem igen.
 

pswe

Medlem
Mycket nöjd med Hertz. Har du din Gold-profil på plats så kan du gå direkt till garaget och slipper köa med halva England och Svenne banan i terminalen.
 

Palazzi

Medlem
Allt utom firefly är min erfarenhet. Bara krångel varje gång jobbet velat spara slantar o tagit dem
 

Henke

Medlem
Tack för alla svar! Ytterligare en fråga, när jag söker utan att vara inloggad så får jag en vecka för ca 1100kr (billigaste bilen) men när jag är inloggad hamnar den billigaste bilen på 1645kr.

Någon som vet vad det är för "fel"?
 

Samosaguas

Medlem
Tack för alla svar! Ytterligare en fråga, när jag söker utan att vara inloggad så får jag en vecka för ca 1100kr (billigaste bilen) men när jag är inloggad hamnar den billigaste bilen på 1645kr.

Någon som vet vad det är för "fel"?
Det är troligtvis något som ligger förvalt i din profil som inte är med när du inte är inloggad.
 
Toppen