Senaste nytt

Husdjur i kabinen inom Star Alliance.

Homer

Medlem
För att ha ett emotional support animal (ESA) så måste du ha läkarintyg på mentalt sjukdom eller känslomässig störning. Kanske därför tex Prozac säljer så bra i de områden där ESA är som vanligast. Typ Beverly Hills.

och det intyget är lätt att fixa

Get Your Emotional Support Animal Letter in Less than 48 Hours
Online Emotional Support Animal Approval & Prescriptions

An emotional support animal is just a mouse click away | Life and style | The Guardian
 
Det finns en anledning att djur endast tillåts i burar på golvet, allergi heter det :(
Just saying...

Jo, är själv pälsallergiker så har stor förståelse.
Men finns ju många lösningar på det där, en badhandduk över sätet under användande t.ex.

I bur eller inte, taglet som utsöndrar ämnet som många allergiker lider av är luftburet med.
Men men, är en för lång och OT diskussion för att dra här :)

Min poäng är bara att om vissa får så skall jag med försöka nyttja det! Kosta va det kosta vill.
 

lucasd

Medlem
8kg tutti frutti?
Hon väger 17kg.

Tänkte som Businesshunden ovan att köpa henne ett säte typ, alltså inte köra i någon handväske-hundbur utan sitta bredvid oss. A-C alt. D-F på 3-3 plan.
Inrikes SAS.

Nej, det går ej. Djur som inte är Emotional Service Animals måste vara i bur under hela flighten, enligt de krav som visats tidigare. I SAS Business tillåts endast Emotional Service Animals. Inga andra. ESA-djur ska också bära koppel och får ek gå runt i kabinen, utan ska hållas till ägarens säte.
 

fcx

Medlem
Nej, det går ej. Djur som inte är Emotional Service Animals måste vara i bur under hela flighten, enligt de krav som visats tidigare. I SAS Business tillåts endast Emotional Service Animals. Inga andra. ESA-djur ska också bära koppel och får ek gå runt i kabinen, utan ska hållas till ägarens säte.

Är det bara tillåtet med ESA till/från USA?
 

lucasd

Medlem
Är det bara tillåtet med ESA till/från USA?

Mig veterligen är det tillåtet inom Europa också - 'dogatwork' på Instagram tillhörande en Scandicanställd brukar flyga med SAS har det sett ut som på någon bild som SAS lagt upp. Hur det är till Asien vet jag inte.
 
Toppen