Senaste nytt

Hur tjänar man ihop 15k Baspoäng på en månad? FlyPremium

CalleBellan

Ny medlem
Jag har en månad på mig att tjäna ihop 15k baspoäng för att komma upp i högsta FlyPremium nivå.

Har försökt prata med MasterCard-supporten men får inte så mycket hjälp :)

Så min fråga är, vad är era bästa tips på att få ihop 20k SAS Eurobonus poäng (så är giltiga för FlyPremium) och som kommer in på kontot innan sista Februari 2020.

Tack på förhand :)
 

igelkotten

Medlem
Det är antalet extrapoäng som räknas mot FlyPremium.

Har du ett Amex? Om inte kanske du kan värvas snabbt? Det är rätt ont om tid om du ska försöka få in poäng innan sista februari genom annat än att typ flyga (vilket jag inte rekommenderar för enbart FlyPremium-nivå).
 

Berglund

Medlem
Växla poäng från Coop medlemskonto.

Växla poäng från American Express Membership Rewards.

Handla via SAS webbshop hos någon av de butiker som är erkänt snabba på att överföra poängen.

Handla med ditt SAS Everyday anslutna kreditkort hos någon restaurang eller butik.


Om allt annat misslyckas:
Köp extrapoängen du behöver direkt av SAS (detta rekommenderas verkligen inte!).
 

CalleBellan

Ny medlem
Det är antalet extrapoäng som räknas mot FlyPremium.

Har du ett Amex? Om inte kanske du kan värvas snabbt? Det är rätt ont om tid om du ska försöka få in poäng innan sista februari genom annat än att typ flyga (vilket jag inte rekommenderar för enbart FlyPremium-nivå).

Grymt, är du säker på att det är extrapoängen som räknas där?
Jag pratade nämligen med supporten idag, men han sa att om jag skaffar ett Amex så räknas inte de poängen. MEN sen erkände han att inte hade så bra koll...

Så jag ska försöka ringa dem imorgon igen :)
 

CalleBellan

Ny medlem
Växla poäng från Coop medlemskonto.

Växla poäng från American Express Membership Rewards.

Handla via SAS webbshop hos någon av de butiker som är erkänt snabba på att överföra poängen.

Handla med ditt SAS Everyday anslutna kreditkort hos någon restaurang eller butik.


Om allt annat misslyckas:
Köp extrapoängen du behöver direkt av SAS (detta rekommenderas verkligen inte!).


Grymt, stort tack för tipsen!
 
Grymt, är du säker på att det är extrapoängen som räknas där?
Jag pratade nämligen med supporten idag, men han sa att om jag skaffar ett Amex så räknas inte de poängen. MEN sen erkände han att inte hade så bra koll...

Så jag ska försöka ringa dem imorgon igen :)
De 20000 statuspoängen från Amex Elite räknas inte in. Men alla vanliga extrapoäng räknas in. Tex Fortum, kortköp osv.
 

igelkotten

Medlem
Grymt, är du säker på att det är extrapoängen som räknas där?
Jag pratade nämligen med supporten idag, men han sa att om jag skaffar ett Amex så räknas inte de poängen. MEN sen erkände han att inte hade så bra koll...

Så jag ska försöka ringa dem imorgon igen :)

SAS Extrapoäng samt baspoäng räknas in. För enkelhetens skull nämnde jag enbart extrapoäng, då SAS har baspoäng (som räknas mot status samt för poänganvändning), extrapoäng (enbart poänganvändning) samt statuspoäng (enbart status). För FlyPremium räknas bara de poäng som du kan använda (t ex för bonsuresor).

När du värvas till SAS Amex Elite, får du 20k statuspoäng, som inte räknas mot FlyPremium. För andra SAS Amex-kort får du istället extrapoäng, däremot så överförs dessa poäng enbart en gång per månad, och mest troligen kommer de inte överföras i tid för dig (om du behöver de på SAS-kontot innan sista februari).

Enklast är om du berättar för oss vilka kort du har fn. Har du något Amex? Har du Coop-poäng?
 

CalleBellan

Ny medlem
SAS Extrapoäng samt baspoäng räknas in. För enkelhetens skull nämnde jag enbart extrapoäng, då SAS har baspoäng (som räknas mot status samt för poänganvändning), extrapoäng (enbart poänganvändning) samt statuspoäng (enbart status). För FlyPremium räknas bara de poäng som du kan använda (t ex för bonsuresor).

När du värvas till SAS Amex Elite, får du 20k statuspoäng, som inte räknas mot FlyPremium. För andra SAS Amex-kort får du istället extrapoäng, däremot så överförs dessa poäng enbart en gång per månad, och mest troligen kommer de inte överföras i tid för dig (om du behöver de på SAS-kontot innan sista februari).

Enklast är om du berättar för oss vilka kort du har fn. Har du något Amex? Har du Coop-poäng?

Grymt, tack! :)

Tror ca 9k Coop-poäng
Har SAS Mastercard Gold

Har inget Amex alls (inte haft på över 2 år)
 
Jag får in mina poäng från MasterCard första dagarna i månade, är det samma för diig så är de du får in i början på februari de sista som kommer in från MC innan februari är slut.

Har du räknat med de poängen som försvinner?
Alltså de som du fick in i jan-21
 

CalleBellan

Ny medlem
Jag får in mina poäng från MasterCard första dagarna i månade, är det samma för diig så är de du får in i början på februari de sista som kommer in från MC innan februari är slut.

Har du räknat med de poängen som försvinner?
Alltså de som du fick in i jan-21

Precis, man får in dem typ 4e månaden efter. Så Februaris poäng kan jag inte räkna med.

För perioden 1 Mars 2021 tom 28 Februari 2022 har jag just nu ca 84k och siktar såklart på 100k innan 1 Mars för att nå högsta FlyPremium under kommande 12 månader.
 
Toppen