Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

igelkotten

Medlem
Är det någon som flugit med Norwegian under sommaren som vet hur det ser ut om man flyger med dem? Köerna var ju rätt långa redan innan pandemin...

Hade morgonflygning till Finland en fredag häromveckan och då var det bara en handfull personer. Jag gick förbi även dagen innan, en torsdag runt kl 16-17, och då var det också vara en handfull personer. Just 16-17 tiden var nog chill eftersom de två nästkommande avgångarna är inrikes och därmed funkar bag drop.
 

Senator

Moderator
Använder sig Swiss av SAS incheckningsdiskar på Arlanda?

Nja. När vi checkade in kvällen innan för Lufthansafakiren till FRA var det hos SAS. Men nästa morgon när vi promenerade genom terminalen hade Lufthansagruppen egna precis innan man kommer till SAS i höjd med SAS biljettkontor. Det kanske är olika på morgonen med två Lufthansaflighter 06:05 (MUC) och 06:15 (FRA).
 

Bamse35

Medlem
Nja. När vi checkade in kvällen innan för Lufthansafakiren till FRA var det hos SAS. Men nästa morgon när vi promenerade genom terminalen hade Lufthansagruppen egna precis innan man kommer till SAS i höjd med SAS biljettkontor. Det kanske är olika på morgonen med två Lufthansaflighter 06:05 (MUC) och 06:15 (FRA).

Ett par frågor:
Ska med LH-fakiren 06:15 senare i veckan.
Kan man alltså checka in redan kvällen innan och få bordingkort och allt så man enbart behöver traska igenom security på morgonen? Hur tidigt kvällen innan kan man checka in? (Har inget check in luggage).

Annars, är det något nytt med dedikerad LH check-in desk? Har alltid varit SAS man använder sig utav minns jag.
 

Senator

Moderator
Ett par frågor:
Ska med LH-fakiren 06:15 senare i veckan.
Kan man alltså checka in redan kvällen innan och få bordingkort och allt så man enbart behöver traska igenom security på morgonen? Hur tidigt kvällen innan kan man checka in? (Har inget check in luggage).

Annars, är det något nytt med dedikerad LH check-in desk? Har alltid varit SAS man använder sig utav minns jag.

Men om du bara har handbagage och har lämnat in dina dokument via deras portal är det väl inget behov av deras check-in desk?
https://www.lufthansa.com/se/en/digital-document-check.html
Då kan du få elektroniskt boardingkort eller hämta ut det i maskinen på Arlanda. Det hade jag gjort.

Jag vet inte om egna incheckning är temporärt eller gäller bara delar av dagen. Jag kan se med de två tidiga MUC/FRA avgångar + 06:35 Austrian till VIE ett behov av egna stationer med SAS håller på med alla morgonflighter till turistdestinationer. Den var i alla fall stängt 18:00 när vi checkade in. Lufthansas sista nu är 16:35 LH*807 till FRA och vissa dagar kör Swiss LX1251 kl 17:35.
 
Toppen