Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Mina upplevelser i veckan.
Måndag omkring kl 15, har nog inte sett så mycket folk i terminal 5, någonsin. Vanliga SAS check-in, kö till Pressbyrån. Köade 25 min i SAS Guld check-in. Underbart med Pontus in the Air.
Onsdag kl 11, lugnt vid SAS check-in.
Torsdag omkring kl 17. Anlände 2.5 tim innan, flyger utan status med Air France. Ställde mig i fållan direkt, med 8 personer före mig. Incheckningen öppnade 17.40 och det tog 30 min. Pontus in the Air hann tyvärr stänga för kvällen.

Det behövs mera tid nu än förr. Tråkigt.
 

pedantic

Medlem
Uppdatering från söndag 4/7 vid 12-tiden, det var rejäl kö till SAS desk:arna som slutade ungefär vid Pressbyrån.

Vi skulle till Spanien (Alicante) och hade lyckats checka in via appen, fått digitala boarding pass och kunde plocka ut bagage taggar via automaterna. Till bagage drop så var det nåt enstaka sällskap före oss, incheckningen var klar på ca 10 min.

Säkerhetskontrollen via Fast Track såg ungefär likadant ut vi kom igenom med ett par sällskap före, i vanliga kön var det skyltat 8-10 min.

Rätt smidigt och snabbt. :)
 

toer00

Medlem
Fick följande rapport från några goda vänner som åkte ner till NCE förra fredagen (2 juli). Min fråga var om det var mycket folk och långa köer till incheckningen (SAS) på ARN, svaret jag fick var…

Ja, det var det! Minst 2 Tim innan. Manuell incheckning o extra rutiner för samtliga resenärer. Det tar tid! Killen sa att på morgonen vid fyra tiden har de börjat med vakter då det blir slagsmål då en del inser de kanske missar sitt plan

Deras barn åkte ner i går (9 juli) och de rapporterade detta ”Det var långa köer igår oxå, vi hade sagt till E jag J att vara drygt 2 Tim i förväg. Det var flera som hade bett om att få gå före i kön…

Min fråga är nu: Fungerar SAS-Plus incheckningen (in case of manuell incheckning/bag Drop) som den skall (borde) inkl. Fast Track…??
 

Senator

Moderator
Fick följande rapport från några goda vänner som åkte ner till NCE förra fredagen (2 juli). Min fråga var om det var mycket folk och långa köer till incheckningen (SAS) på ARN, svaret jag fick var…

Ja, det var det! Minst 2 Tim innan. Manuell incheckning o extra rutiner för samtliga resenärer. Det tar tid! Killen sa att på morgonen vid fyra tiden har de börjat med vakter då det blir slagsmål då en del inser de kanske missar sitt plan

Deras barn åkte ner i går (9 juli) och de rapporterade detta ”Det var långa köer igår oxå, vi hade sagt till E jag J att vara drygt 2 Tim i förväg. Det var flera som hade bett om att få gå före i kön…

Min fråga är nu: Fungerar SAS-Plus incheckningen (in case of manuell incheckning/bag Drop) som den skall (borde) inkl. Fast Track…??
Det tog 5min för oss den 6:e juli. Avresa 13:50, var där 10:30. Det beror på dag och tidpunkt.
 

Mackan-j

Medlem
Min fråga är nu: Fungerar SAS-Plus incheckningen (in case of manuell incheckning/bag Drop) som den skall (borde) inkl. Fast Track…??

Jag och sambon flög med fakiren 06:00 till köpenhamn och vidare till bologna i torsdags och det var lång kö till vanliga check-in. Det gick inte att ladda upp dokument i SAS travel-ready så vi ställde oss i pluskön, ett sällskap före oss i kön och ingen i fasttrack. Vi gick från parkeringen 04:00 så det räckte gott och väl för oss den tiden på dagen iallafall
 

Flyingandy

Medlem
Samtliga mark-bolag är kraftigt underbemannade just nu fick jag höra av en vän som jobbar på SGH, man utnyttjar fortfarande permitteringsstöd samt att de som jobbar ska ha sin sommarsemester. Liknande situation i säkerhetskontrollen, reser du under peak så gardera med att vara där i tid var rådet vilket vi lydde när vi flög till Grekland lördag 4 juli.
 
Toppen